En favorit med en twist !

Detta skulle ha kommit upp igår men nej det gjorde den ju inte :)
Så här kommer ett av mina favorit recept fast med en ny twist, på ett nytt sätt. Kanske om någon vecka eller på söndag att original receptet kommer upp :)


Kyckling i citron & vitlökssås.

1portion:

2st kyckling fileer
Förra veckans sås
En nypa salt, peppar och chiliflakes.
Spagetti

Här tar jag vara på den goda såsen jag gjorde förra helgen. Den har stått i kylen och göttat till sig, åh så god den är efter några dagar !!!!

Jag börjar med att sätta på en kastrull med vatten och lite salt som jag ska koka pasta i.
Sedan börjar jag med att dela kycklingen i så stora delar som jag vill ha. Jag smällter lite smör i pannan och lägger i kycklingen, på med salt, peppar och chiliflakes. Sedan bryner jag kycklingen.
Skaka runt kycklingen lite då och då tills dom börjar bli gyllenbruna. Sedan tog jag 5-6 matskedar av såsen och lät det kocka upp.

I med spagettin i det kokande vattnet, i med lite olja också.

Dra ner temperaturen på kycklingen och låt den hållas på 3an typ (ska ej koka) i ca 10min tills pastan är klar.
Smaka av och häll sedan över pastan och njut (:






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR