Mina påhitt & nya vänskaper.

Jag har funderat nu ett tag på att lägga upp lite mer bilder och recept på alla påhitt som händer i vårat kök. Det är väldigt mycket improviserade såser, marinader och olika rätter. Både från mig och ifrån sambon. Jag tycker ju att det är så otroligt roligt och än så länge har det blivit riktigt riktigt gott. Nu även efter uppmuntran från nyfunna vänner som även är nya läsare här så tror jag att jag kommer börja med "veckans recept". Det kommer bli lite blandade recept och ibland kanske inte rätter vi improviserat ihop utan recept som jag gillar och använder mycket. Det kommer bli såser, marinader, kött, fågel, desserter och även drycker av alla dess slag. Tror det kommer bli roligt :)
Det är roligt att få höra att det man hittar på smakar otroligt bra och att dom vill ha mera och recepten. även fast det ibland betyder att jag måste tänka till och verkligen komma på va f-n hade jag i såsen egentligen. Men jag ska försöka bli bättre på att minnas vad vi gör och nu även skriva ner det åt er och lägga upp det här :) Ibland kanske det blir fler än ett inlägg per vecka i kategorin "veckans recept" men det är väl bara bra !

Så nu vill jag även passa på att hälsa Maria & Bettan välkommna in i mitt krypin och jag hoppas ni kommer trivas och inte tröttnar på mina små alldagliga problem, tankar och konstigheter som finns här (: !

Så vi börjar med den omtalade citron såsen jag gjorde på grillfesten som vi hade igår !
Det är inte världens bästa bild eftersom bilden är tagen idag och inte igår när den gjordes men även bilderna ska jag bli bättre med så ni verkligen ser hur gott det är och att det vattnas i munnen på er :P



maria

Tackar! :-D den där såsen kommer göras ofta hemma hos oss! :-) kram




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR