Städ-Tisdag.

Idag blev det en riktigt riktigt omgång städning här hemma.
Eftersom vi har en galen liten flicka här hemma som hela mars har löpt och varit knäpp (förutom 3dagar då hon var tyst och snäll) och bara skriker hela nätterna så har hon även börjat att skvätta inne lite då och då, tack vare löpet !
 
Och det var därför jag skulle köpa ättika igår, men idag gjorde jag det. Så jag har dammsugit & moppat köket, hallen och sovrummet idag, först med ajax och sedan med ättika+vatten. Även alla ytor som hon varit uppe på i köket fick sig en omgång med ättika. Nu står det även två små glas med ättiksvatten i köket så jag hoppas verkligen att hon kommer hålla sig till lådan nu :) Känns som att det blev extra rent av detta faktiskt men peppar peppar gjorde detta sussen!
 
 
Men hon kommer ju inom en snar framtid att bli utekatt (efter att vi kastrerar henne, som vi nu bestämmt oss för) och redan nu så trivs hon verkligen ute och varje dag får hon gå ut korta stunder. Idag var hon även utanför staketet och utforskade lite, men kom snabbt tillbaka igen. Så jag hoppas verkligen våren och sommaren kommer snart så att hon kan få vara ute mera och njuta av friheten och även att vi kanske kan få sova utan en skrikande katt ;)
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR