Grillad korv med potatissallad

Kvällens middag blev lite "ta vad man haver" :)
Men jag kan inget annat än att ge den 5 av 5 tummar upp. Det blev verkligen riktigt gott. Överträffade mig själv med potatissalladen om jag ska vara helt ärligt, så jag är riktigt nöjd ! Tror jag blivit omvänd nu när det gäller potatissallader, gillade inte alls detförut men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och insett att det är galet gott !
 
Ni behöver för 2pers:
Valfri korv att steka, vi hade chorizo hemma.
6-8 fasta potatisar (stora)
ca 100 g haricots verts
1 rödlök alt. 3-4 schalottenlökar
*1 dl oliver [hade jag gärna haft om jag hade]
 
Dressing:
1-1 1/2 msk dijonsenap
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk majonäs
3-4 msk gräddfil
1 msk citronsaft
2msk kapris
*1/2 dl hackad dill och persilja (hade vi haft det hade jag haft i detta)
 
Gör såhär:
Skala eller borsta av potatisen. Koka den lagom mjuk i lättsaltat vatten. Häll av vattnet. Lägg över hushållspapper och låt ånga av en stund.
 
Skala och finhacka löken. Blanda lök och med gräddfil, majonnäs, senap och kapris, dill och persiljan. Smaka av med salt och peppar. och citronsaft
 
Skär potatisen i stora bitar. Vänd ner såsen försiktigt så att inte potatisen mosas {därav lagom mjuka potatisar, är gott med lite motstånd}. Låt svalna. Ställ kallt några timmar eller över natten.
Lägg upp potatissalladen på en bädd av ruccola.
 
Stek/grilla eller koka korven, det ni tycker är godast och servera till potatissalladen.
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR