Baconlindad kyckling.

För 4personer:
4st kycklingfileer
2 paket bacon
2 askar creme bonjour ost t.ex vitlök
5dl grädde
1,5st hönsbuljong
Salt & Peppar
Resten av creme bonjouren.
 
Gör ett snitt i tinade kycklingfiléer, lägg i några skedar av valfri dessertost {eller. soltorkade tomater , fetaost eller annat som du tycker är gott}
Linda bacon runt filén och stek dem lätt i panna & lägg sedan filéerna i en form [Spar fettet i pannan som blir över efter stekningen till såsen]
 
Dags för såsen..
Häll grädden i pannan, smula i buljongen och lägg i osten som blir kvar från kycklingen. Smaka av med salt och peppar och låt det koka upp.
Häll såsen över filéerna och tillaga i ugnen på 200 grader ca 30-40 min beroende på storleken. [50-60minuter om du har potatisen inne samtidigt!!]
 
Servera med klyftpotatis som vi,
eller pasta, ris eller grönsakssallad. Allt blir gott till så ta det just du är sugen på !
 
 
Tyckte det var lite roligt att jag planerade, tagit fram, varit och handlat och förberett denna middag i fredags och sedan såg jag på startsidan att detta recept {mer eller mindre} ligger ute av en anna bloggare :) Hennes bild på rätten och hela bloggen är fantastisk så titta gärna in hos henne också  - Liw
 
 
Kanske dags för lilla mig att läsa instruktionerna för J´s systemkamera
igen för att uppdatera mig, sluta med mobil bilder och kanske bli lite duktig
på att ta fina, färgglada, inspererande och "goda" bilder. Även fast jag mer omedvetet satsat
på att få med hur det verkligen ser ut och inte stajlat, men den fasen kanske är förbi nu ;)
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR