Löpande katt = helvetes nätter.

Jaha då ligger man här i soffan framför tv´n sömnlös, återigen.
Jag blir galen på den här katten !!!!!
 
Hon skriker oavbrutet och har gjort det några nätter nu. Hon klättrar på fönsterna. På väggarna. På möblerna. Hon åmar sig, rullar runt och vägrar vara stilla för en sekund. Klöser på det mesta. Hon fräser. Flåsar. Rivs & är galen.

På ett sätt hade det varit okej vilken annan dag/natt som helst, men just inatt, efter idag, så är detta fan inte roligt längre. Dels eftersom hon nu kan försvinna några timmar när man släpper ut henne så det vill jag ju inte göra såhär på nätterna som vi gjort tidigare [mellan löpen och under kontrollerade former såklart, vi kollar uteplatsen typ var 20minut efter henne om hon vill in och även haft koppel på henne]. Men speciellt nu, då jag tror iaf, en okastrerad hane har hittat henne här och har legat & lurpassar på henne hela dagen.
Det är även han som inatt har triggat henne med sitt "skrik" efter henne. Vad man än gör så blir hon inte tyst eller lugn.
 
Men peppar peppar, nu i skrivande stund la hon sig ner mitt på vardagsrums bordet och ligger där nu tyst med stängda ögon !!!  Jag hoppas hon kan ligga där någon/några timmar nu. Även fast vi brukar säga åt henne när hon är på bordet så är det himmelskt kan jag ju meddela er med tystnad, så där får hon vara inatt :)
 
 
Det var ju så typiskt att hon i lördags började löpa igen {efter 4dagars uppehåll} då jag idag -tisdag- skulle åka till väsby för att kastrera henne. Men jaa, nu är det ju bara att vänta till förhoppningsvis nästa vecka innan vi kanske kan få en ny tid och verkligen lyckas denna gång. Vi behöver verkligen få tillbaka våran sömn ;)






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR