Farligt farligt men åh så härligt !

Det är fasiken farligt att man är seg och trött på dagarna och hamnar framför tv-program som,
"Property ladder", "En plats i solen", "En plats vid havet" & "Husjägarna" på 8an och 9an.
 
Jag vet inte hur många ideer jag har fått för alla rum man har i en lägenhet eller hus. Jag vill även nu bygga ett ege hus efter egna ritningar och få det så man själv vill ha det. Men det värsta med att tittapå sådana programm är väl att jag efter detta aldrig kommer kunna hitta just det huset som alla drömmer om att bo i hela sin liv. Klart, jag ska aldrig säga aldrig men det finns ju så otroligt mycket jag skulle vilja göra i ett hus.
 
Men nu får jag vara glad över att jag kommer få göra iordning sovrummet när målarna snart är färdiga. Det är bara lite färg och tapeten kvar och sedan ska vi väl bara få hit några vänner på en middag kanske så sängen och allt kan få komma in i sovrummet igen :)
Åh jag ser verkligen fram emot att ha sängen och byrån på plats för att sedan få piffa och fixa där inne. Spika upp mina tavlor (om jag bara kan komma fram till vilka bilder som ska va i dom) fixa med ljusen, kuddarna, plädarna och allt det här lilla som får sovrummet till "vårat lilla näste" !!
 
Hoppas bara att jag kan hitta bilder på hur det såg ut innan så jag kan göra som med sovrummet och lägga upp förre och efter bilder :) Men men den dagen är nog här om drygt en vecka så det kommer nog bli så bra så bra !
Sedan kommer jag nog fortsätta med att lite små förändra köket ch vardagsrummet med små fix hela tiden så även de rummen passar in nu när allt blir så fint här hemma.. Ska även bli skönt att måla om och fixa hallen också och få bort allt färger som vi nu har där. Det känns så rörigt med 4-5färger på väggarna och allt.
Jag vet att det är mycket sådant här prat men jag har verkligen börjat brinna för detta och därför kommer det nog fortsätta bli mycket om renovering, små fix och lite andra påhitt som jag gör här hemma :) Kanske borde ha satsat på en sådan utbildning och karriär istället ;)
 
Nej nu ska jag sluta prata på om allt sånt är och påbörja maten.
Som idag blir;
Bratwurst med persiljestuvade rotfrukter och savoykål
Eller Bratwurst med potatis för sambons del :)
 
På återseende !





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR