Lax med krämigt avorioris och sösur sås

Detta är ifrån linas matkasse v44.
Förlåt att det är så sent ute här, men jag har inte orkat blogga på sista tiden.

Ingredienser:
Avorioris
Grön paprika
Gul lök
Isbergssallad
Laxfile
Mango chutney
Morötter
Röd paprika
Maizena
Olja
Salt
Socker
Svartpeppar
Tomatpure
Vitvinsvinäger
 
 
För 4personer
1. Sät ugnen på 200grader
 
2. Koka 4portioner avorioris enligt förpackningen
 
3. Skär ca 600g laxfile i 4bitar. Lägg dom i en ugnsform med skinnet neråt. Strö över 3/4tsk salt och 1krm svartpeppar. Tillaga mitt i ugnen i ca 15-20min
 
4. Skala 250g morötter och skär i tunna strimlor. Skär 1gul lök, 1grön paprika och 1röd paprika i jämnstora bitar
 
5. Fräs löken, morötterna och paprikan i lite olja i en panna, krydda med lite salt
 
6. Blanda ner 3msk mango chutney och 3msk tomatpure i pannan. Tillsätt 2msk vitvinsvinäger, 1msk socker och 3dl vatten. Rör ut 2msk maizena i lite vatten och rör ner det i såsen. Låt det koka några minuter
 
7. Finstrimla 1/2 salladshuvud och lägg i en skål
 
8. Servera laxen med riset, såsen och salladen
 
Hoppas det smakar !
Ett tips, jag uteslöt tomatpuren från såsen och tog hela burken mango chutneyn, blev riktigt gott !!!

 
vi har inte laga alla dessa måltider och inte heller fotat det vi ätit så ni får bilder från receptbladen vi fick. . .





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR