Buffalo chicken med klyftpotatis och fruktig tomatsalsa

Detta är ifrån linas matkasse v44.
Förlåt att det är så sent ute här, men jag har inte orkat blogga på sista tiden.

Ingredienser:
Isbergssallad
Kycklingben
Mango chutney
Potatis
Rödlök
Tomater
Vitlöksklyfta
Curry
Olja
Paprikapulver
Salt
Sambal oelek
Svartpeppar
Tomatpure
 
 
För 4personer
1. Sätt ugnen på 225grader
 
2. Klyfta 900g potatis. Lägg i en ugnsform och ringla lite olja och salt över. Tillaga i nedre delen av ugnen i ca 35min
 
3. Blanda en kryddblandning av: 1tsk salt, 2krm svartpeppar, 2tsk paprikapulver, 1/2tsk sambal oelek, 2msk tomatpure och 1msk olja.
Lägg 1kg tinade kycklingben i en form och gnid in kryddblandningen väl i kycklingen. Sätt in kycklingen över potatisen i ca30min
 
4. Finhacka 1rödlök och 2tomater
 
5. Blanda löken och tomaterna med 2vitlöksklyftor, 3msk mango chutney (jag använde inte detta) och 2msk olja. Krydda med 1tsk curry, 1 1/2tsk salt och 1krm svartpeppar
 
6. Servera kycklingen till potatisen, salsan och lite isbergssallad.
 
Hoppas det smakar !
 
 
vi har inte laga alla dessa måltider och inte heller fotat det vi ätit så ni får bilder från receptbladen vi fick. . .





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR