Helgen & "nya" uteplatsen...

Helgen har varit händelserik och det är exakt vad jag behövde just nu !
Fredagskvällens aw med fantastiska människor slutade väldigt sent och lördagen var otroligt seg pågrund av det hemska vädret,
innan det var dags för en familjemiddag hos svärföräldrarna ! Det var riktigt riktigt gott :)
Efter middagen var vi väldigt duktiga här hemma.. vi diskade säkert 1veckas disk, vi dammsög köket och hallen ochgjorde rent köksbordet och lite annat. Faan va skönt det var att få bort allt deta hemska hemska damm... Åh vad jag verkligen hatar det !!!!

Igår söndag var vi uppe tidigt. Vi åkte till plantagen och köpte en 3e ampel&blomma, vi drog vidare till willys och diskuterade ett erbjudande om utemöbler som vi såg på plantagen.. Sedan droppade sambon mig hemma, jag plockade in varorna och började sedan att städa och fixa på uteplatsen. När han kom tillbaka så tog det honom inte mer än 5minuter att bära ut och helt förstöra hammocken. Den var verkligen inte i så bra skick som jag trodde så det är otroligt att den inte ramlat ihop tidigare :)
Sedan hämtade han ett släpp och vi kastade allt och drog till plantagen igen ! Där köpte vi loungemöbler, sådana som jag varit sugen på väldigt länge nu (:
Sedan var det bara att packa upp allt och sedan satt vi där under nästan hela kvällen, pratade, tog en öl, två öl och en drink och bara hade det mysigt ! Det känns som att vi fått en störe uteplats och att det får plats mer ersoner nu även fast det är lika många platser som i hammocken.... Bara hitta tiden att städa den andra halvan av uteplatsen också nu sedan kan sommaren komma.. Men vi är otroligt nöjda och vi kommer nog ha många fina stunder tillsammans och med vänner och familj här ute i sommar nu :) !!!

Tidigare på morgonen idag så hade vi två styckna små söta igelkottar som härjade runt i våran rabatt.. vet inte riktigt vad dom höll på med men runt 8-8:30 var dom borta igen. Men jag vet att vi har en kotte som bor mellan våran uteplats och grannens :) Dom är ju så fina !!

Dammet i köket

 

"Hammocken"

 

Nya uteplatsens lounchavdelning :)

 

Morgonsällskapet (:







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR