Blomnoja !!!

På sista tiden har jag verkligen fått blomnoja (:
Och jag längtar verkligen tills jag får ordna rabatten och göra fint inför sommaren !!!
Men jag måste iof ta mig till plantagen, s-blommor och liteandra ställen först och inhandla allt...
Hoppas det är snart bara för det kliar i fingrarna på mig nu :)
Får se om jag kanske kan få mamma att åka med mig imorgon då vi ska ses eller om jag och sambon åker i helgen.

Söndagen för 2veckor sedan så var på en snabbis på plantagen och då fick vi med oss ett litet mini-växhus hem och lite kryddor. Nu står det i köksfönstret innan det ska ut på uteplatsen. Måste bara fixa den lite och införskaffa en sak till sedan kommer ni få se projektet uteplatsen :)
Jag fick även idag 2st aloe vera plantor av min snälla chef och jag hoppas att dom kommer ta sig lika fint som dom vi har på jobbet !
Även våra chiliplantor tar sig, även om det är sakta men dom tar sig iaf, hehe.


I vårat lilla växthus kommer det snart bli basilika, gräslök och dill (om jag inte minns helt fel) och snart kommer nog chili plantorna vara starka nog att få flytta till den stora krukan som blir deras permanenta hem denna säsong. Sedan satte jag även lite plock sallad och jag hoppas den vill ta sigmen det återsår att se senare i sommar :) Åh det är så kul med kryddor och blommor :) !!!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR