Pasta carbonara !

Ikväll gör jag det så enkelt som möjligt för mig :)
Lite enkel och god pasta carbonara som ni redan förstått !

Såhär gör jag min iaf:

Pasta av valfri sort till X personer

5-7dl
matlagningsgrädde
(beroende på hur tunn/tjock du vill ha det)
3
pkt
bacon

1
bit
parmesanost eller färdigriven på burk
1st vitlöksklyfta

Salt och peppar


Dela och stek bacon knapperstekt.
Koka pastan enligt anvisningarna på paketet.
Häll m.grädden över baconen och lägg i en fin hackad vitlöksklyfta. Låt det puttra upp och sänk sedan värmen till 3an.
Ta lite av osten och rör ner det. Smaka av med lite salt och peppar.

Lägg upp pastan på tallrik, på med såsen och toppa med lite ost (och äggula om ni vill).

Idag använde jag mig utav Arlas färdiga sås; Kelda® Pastasås Parmesan och skinka + 2dl m.grädde.
Den byter ut en del av matlagningsgräddens plats bara och blev otroligt gott !
Blev middag till mig och 2matlådor !
Nu är det dgs att njuta av denna enkla och goda middagen :)






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR