Köttfärsbiffar med pepprig sås.

Kvällens middag blev köttfärsbiffar fyllda med creme bonjour - grekisk vitlök, ris och en pepprig sås.
Det blev väldigt gott om jag ska vara ärlig. Inte för att jag är jätte förtjust i ris men ville inte ha pasta till idag igen :)

Blev även 3st matlådor på denna middag.
Varför gör jag så mycket mat ?! (:

Biffarna,
500g köttfärs
1 creme bonjour
½ röd chili
1 vitlöksklyfta
salt och peppar

Sås,
3dl creme fraich
1-2tsk grovmalen peppar
(t.ex. vit - svart - grön - rosé) jag tog grönpeppar.
1/2dl vatten


Blanda köttfärs, creme bonjour, chilin, vitlöken, peppar och salt till en jämn färs. Forma färsen till 10-13 biffar.
Stek biffarna ca 3minuter på varje sida. Samtidigt mortlade jag grönpeppar.
Ta upp biffarna. Rör ner crème fraiche, pepparn och vatten i stekpannan.
Koka upp såsen och lägg ner biffarna. Låt koka någon min.

Koka riset enligt anvisningarna på paketet.

Mums !






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR