Recept; Citronlemonad

Jag har länge suktat efter att göra egen citronsaft/lemonad och idag tog jag mig i kragen och gjorde en sats.
Det blev otroligt gott och det är ju jätte enkelt. Detta kommer absolut göras flera gånger !!!

Du behöver
• 2 dl strösocker
• 2 citroner, finrivet skal
• 1 liter vatten
• 5–6 citroner, pressad saft

Till servering
• isbitar, citronskivor,
myntablad/citronmelissblad

Gör så här
1. Skrubba två av citronerna i varmt vatten. Riv skalet. Blanda socker, citronskal och 1 1/2 dl av vattnet i en liten kastrull.
Koka upp under omrörning. Sjud 5–8 minuter, rör om då och då. Låt kallna.
2. Tillsätt resten av vattnet och citronsaften. Blanda väl och sila.
3. Servera lemonaden väl kyld med isbitar, citronskivor och mynta alt citronmeliss.


Jag tog med lite av fruktköttet, därav grumlet :)

Känner du dig frusen och hängig; värm i stället lemonaden med lite finriven ingefära och en tesked honung.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR