Vilka fina dagar.

 
Fredagen var helt underbar med grillning och en massa skratt med sambons syskon plus pojkvän & vänner och våran fina Ewa. Det vart en riktigt toppen kväll som alltid och massa god mat !!! Även kortspel och historier från gamla dagar förgyllde kvällen. Tack alla :)
 
 Lördagen var också helt fantastisk. Det var ett års kalas för allas våran lilla Leah. Åh hon är ju bara så otroligt underbar och go ! Det blev tårta och kaffe i mängder. Även lite Leah gos fick jag fast att hon var upptagen med presenterna och farmor :) 
Efter det drog vi förbi och pratade goja med mamma och pappa innan det var dags att dra sig hemåt och packa det sista.
 
Vi gjorde en lagom tidig kväll och klockan ringde drygt 4timmar senare. Då var det bara att gå upp, klä på sig, fixa kaffet och packa bilen och åka mot nynäs.
Men nu är det semester och här sitter vi på gotland... Det är så skönt att få komma bort en vecka, bara vi och ha det bra. Utflykter, bada, sola, läsa och äta rikigt god mat. Som vi har längtat efter denna semester :) Jag, vi, kommer verkligen njuta nu och jag ska verkligen försöka ta dagen som den kommer och njuta av ön, värmen, sambon och det enkla lilla här i livet. För enkelt och fint bor vi. Sedan hoppas jag även såklart på lite shopping av olika slag :P En väska iår igen kanske, mera kryddor och lite annat smått & gott kommer nog att få följa med hem. Kommer inte ge mig utan en kamp om det regnar en dag att vi ska besöka min favorit lada, de små loppisarna och alla andra fina små marknader och påhit som finns över hela ön ! (:
 
Söndagen spenderades på att inhandla sängkläder, mat och allt vi behövde för en vecka här. Sova några timmar på förmiddagen hann vi även med. Senare på kvällen åkte vi till krusmynta gården och inhandlade lite kryddor som vi kan använda här, mera ska inhandlas en annan dag kan jag lova er. Älskar denna butik och deras underbara kryddor :)
 Hela dagen igår spenderade vi i solen, så otroligt skönt. På eftermiddagen tog vi en sväng om och köpte lite matvaror, ett par skor till mig och lite flera böcker. Vi åt sedan en god middag på ett litet hak igår och sedan blev det en runda minigolf. Vilket verkade gå jätte bra för mig ibörjan men sedan hände något... Jag skyller på vinet ;) men förlorade, det gjorde jag stort ! Sedan satte vi oss och tog ett glas vin på haket och bara njöt av kvällen.
Idag har det varit lagom väder så böcker, korsord och liknande har vi spenderat dagen med och bara haft det mys. Hoppas på en toppen dag med strålande sol imorgon. Men nu är det dags att avsluta och hoppas ni alla får en bra vecka. Vi hörs när vi kommer hem igen ! :) 
 
Puss och kram.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR