Egen salsa.

Till kvällens tacomiddag passade jag på att testa att göra min egen salsasås.
Jag vart överraskad över hur god och enkelt det faktiskt var. Jag hade under förmiddagen läst igenom ett X-antal recept och alla gjorde på helt olika sätt, en del med passerade tomater, andra med krossade och dom med färska hela, några med och andra utan tomatpuré och ja ni förstår :)
Men tillslut bestämde jag mig för att gå min egen väg och med de som fanns hemma och som jag kände kunde bli gott !
 
Jag använde mig utav:
6-8 tomater
2st vårlökar
½-1 rödlök
1 kinesisk vitlök
1 röd och 1 grön chilifrukt
Lite tomaturé
Svartpeppar
Salt
 
Jag mixade först vårlökarna med 4tomater. Sedan la jag i vitlöken och chilifrukterna (med frön) & två tomater till och mixade lite till. Den blev lite vattnig men lagom stora bitar och smaken var god.
 

. Mums .
 
Då den blev lite vattning så hade jag tänkt att koka den lite nästa gång.
Hoppas den blir lika god som nu men det återsår att se :)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR