Andra semesterveckan.

Jaha ja, då var sista semesterveckan inne på sina sista timmar...
Riktigt skönt har det varit med två fina lediga veckor. Och imorgon bär det av till jobbet igen, redan kl05:10 ringer klockorna för oss båda.
 
Efter att vi kom hem från gotland i söndags har vi gjort "lagom" mycket :)
Måndagen spenderade vi med att tvätta, tvätta, tvätta från 12-21. Men lite på kvällen runt middagstid så kom grannarna över och vi satt ute med några kalla och bara pratade.
 
Tisdagen var vi dock inne eftersom regnet och åskan kom men senare på kvällen var vi nere på abborreberget, eldade, fiskade, skålade i rosé och hade det bra med fint sällskap. När klockan började bli mycket och vi drog oss hemåt gick vi över till våran granne. Där satt vi långt in på små timmarna och tog några kalla.
 
Onsdagen var en händelselös dag förutom när sambons lillebror kom över för en middag på uteplatsen. Sedan gjorde vi lite dip, morötter och gurkskivor till en skräckfilm och efter det såg vi två avsnitt av en serie innan det var dags att sova.
 
På torsdagen var vi över till sambons morfar och fikade, kollade på kort och bara pratade om livet. Efter det blev det lite handling och sedan åkte vi till bolaget med några vänner för att handla inför helgens bravader. Sedan blev en pizza och öl i centrum innan hemgång och lite mys för oss.
 
Fredagen åkte vi med två vänner ut till landet [nynäshamn typ] för att fiska, sola, elda, basta, äta gott och bara vara. Och helgen har verkligen gått jätte fort och det ar varit så otroligt skönt och mysigt att ha varit ute på landet och bara måt riktigt bra. Det blev även lite svampplockning för några och även bada gjorde dom {alla utom jag, heh}. Dumt att man egentligen inte åker ut dit oftare men nu kanske det blir ändring på det. Är ju skönt att komma bort ifrån allt och bara spela tp (jag och sambon förlorade dock), ta en öl och lyssna på en sprakande brasa som värmer kroppen. Men det kommer ju flera helger och semestrar som nog kommer spenderas där ute nu :)
 
Nu ska jag dock inte sitta här mer utan vara lite här hemma och med sambon innan vardagen, rutinerna och allt verkligen drar igång igen...
Det enda negativa över denna semester har varit att jag nu när jag kom hem kollatigenom schemat för hösten och vintern igen och såg att jag jobbar natt på julafton KUL...NEJ VERKLIGEN INTE KUL ! Men men, det lilla "problemet" ska jag inte tänka på mera nu utan tar det som det kommer när den tiden väl är inne..
Hoppas ni alla haft en bra vecka/heg/semester vad ni nu än gjort.
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR