Vad har jag gett mig in i ?!?!

Fråga mig inte varför eller hur det kommer sig att jag har accepterat en utmaning från min kära vän och PT´n Sofia. Jag kommer från och med imorgon gå på ett träning&kost schema som hon lägger upp för henne och mig dom närmsta 3veckorna...

Visst, det ska bli kul, men jag känner ändå redan nu att orken, lusten och motivationen blev som bortblåst när jag nyss såg schemat. Men nu jävlar ska hon allt få se, även ni och jag !!!
Jag hoppas bara att efter dessa 3veckor så kommer motivationen finnas kvar och att jag kommer fortsätta med hennes övningar och kost tips för att få styrkan, kraften och orken till allt, både på jobbet och i vardagslivet. Hon har även kastat in lite övningar för att stärka mitt dåliga & onda knä, även för att min besvärande rygg kanske kommer bli bättre och att min hållning blir lite bättre :) Vart ju en hel del soffsittandes när jag pluggade och även nu när jag är ledig, om sanningen ska fram...

Det ska även bli intressant att se vad sambon säger om all mat, inte för att det kommer bli ett problem för honom men ändå (: Kanske dags att även ta hans råd till sig... använda mindre salt eftersom det är dåligt för kroppen i för stora mängder ! 
Men samtidigt som jag skriver detta så känns det otroligt bra och jag är faktiskt väldigt peppad inför detta...
Så här ser första veckans träningspass ut:

Planen: 4 pass på gymmet under veckan. 10 minuter uppvärmning på konditionsmaskin. 20 minuter konditionsträning på valfri konditionsmaskin EFTER träningspass. Dessutom minst 60 minuter power-walk utöver det.
En träningsvecka kan t.ex. se ut så här:
Måndag: Kl. 07: 60 min power-walk. Kl. 17. Gym: 10 min uppvärmning. Biceps, axlar, övre rygg. 20 minuter cykel.
Tisdag: Kl. 07: Gym: 10 min uppvärmning. Ben, rumpa. 20 minuter löpning. Kl. 17: 60 min power-walk.
Onsdag: Vila. Kl. 19: 60 minpower-walk.
Torsdag: Kl. 07: 60 min power-walk. Kl. 19: Gym: 10 minuter uppvärmning. Rygg, mage. 20 min rodd.
Fredag: Kl. 07: Gym: 10 min uppvärmning. Triceps, bröst. 20 min löpning. Kl. 17: 60 min power-walk.
Lördag: Vila. Kl 14: 60 min power-walk.
Söndag: Vila. Kl. 19: 60 min power-walk



NU KÖR VI !!!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR