Fisk !

Igår fick karln bestämma middagen och eftersom han velat ha fisk hela helgen så vart det även så.
Lax i folie och potatismos (:

Det är så enkelt så gör det nån gång och ingen gång är den andra lik kan jag ju berätta...

Jag använde mig utav:
4st lax fileer
1 purjolök
1 chili
1 vitlök (dom hela stora)
smör
cocktail tomater
creme fraich
citron
kryddor
folie
13-15 potatisar

Både paketen är gjorda på samma mängd innehåll !!
Jag började med att skala och göra potatisen klar i en kastrull.
Sedan la jag två styckna lax fileer på ett stort folie ark. Sedan kryddade jag det med citronpeppar och kryddan "citrus" från santa maria.
Sedan ringlade jag lite smör över det. Hackade en halv purjolök och la över fisken. Hackade en halv chili och en halv vitlök och strödde över. Delade sedan 5st cocktail tomater och la över.
Skalade av lite skal från en citron och la det och även en halv citrons saft över laxen.
Sedan tog jag ca2 matskedar creme fraich och la över, ringlade lite extra smör över och förslöt sedan mina paket riktigt ordentligt. Denna gång använde jag mig utav 2st folie ark per paket !
Sedan lag jag det i en ugnsform och satte in dom i mitten av ugnen på 225grader i 35minuter och sedan sänkte jag värmen till 175-200grader och lät den stå kanske 30minuter till.
Såhär länge behöver den inte stå men eftersom vi hade lite att göra så gjorde det inte så mycket. Fisken blev väldigt saftig och god.

Potatismoset rörde sambon ihop enkelt med lite smör, grädde och svartpeppar :)
Så enkelt men ack så gott...






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR