Tystnaden är bruten !

Vilka dagar det vara nu. De senaste 9dagarna har varit full av jobb, jobb, jobb och åter jobb.
Har även träffat min fina syster för en middag och lite vin en kväll. Det var länge sedan och det var så otroligttrevligt och mysigt att jag snart hoppas att vi gör detta igen. Saknar dig fröken !
Sedan blev det även lite häng med gudsonen och fina johanna dessa två senaste dagarna. Vi försökte hitta lite kläder som vi ska ha på dopet på lördag! Och äntligen hittade vi dom :) Åh så stor min lilla plutt har blivit. Han är så fin !!!
 
 
Vi har även varit på hus-visning i söndags och blivit lite förälskade i huset men vi är inte med i budgivningen som nu är i fullgång. Men vi kommer nog snart kanske hitta vårat dröm hus i det området och då kommer vi verkligen vara med och buda :) Så nu gäller det att verligen spara ala pengar vi kan, vilket känns både bra men ändå lite tråkigt men vadå, vill man ha något så får man ju kämpa för det ;) !
 
Jag tod mig an lägenheten i måndags och verkligen städade den igen... Tog sin tid och krafter eftersom man egentligen halva tiden bara flyttar runt allt men nu känns detså skönt att det är riktigt städat. Vi lever ju fortfarande enbart i vardagsrummet så det är inte konstigt att det väldigt lätt blir kaos här hemma :) Men idag ska målaren få nyckeln och sedan hoppas vi att dom målar och tapetserar fort så vi innan september kan få flytta in i sovrummet igen. Ser fram emot att få se tapeten på väggen och välja färg, flytta in de fååå möblerna, sätta upp korten på ena kortväggen och få njuta av det "nya" rummet! Äntligen njuter jag av att vara i köket igen och nu när jag gjort om lite små grejer och hittat bra lösningar så är det ett underbart rum igen :) Gillar min nya hyll-lösning :P Badrumshyllan fick hitta sin plats i köket efter mycket om-och men !
 
 
Jag har även varit duktig och gjort lite val som jag inte direkt kan skriva är för stunden men snart kanske. Jag har även sökt lite kurser till komvux under oktober-december för at bredda min undersköterske-utbildning och jag hoppas verkligen jag kommer in på några av dom så jag kan bättre än jag redan är. Gjorde detta då jag inte kom in på universitetet som jag hade hoppats på. Tror detta kan bli grymt om allt går som jag vill :)
 
 
OCH nu ska jag träffa min kära mor och lilla tokiga freja :)
Dom kommer över på en lunch och lite skitsnack och sedan kanske en sväng för at shoppa lite. Men vi får se vad dagen har att erbjuda. Jag hoppas min mat bir lika god om inte godare än sist jag gjorde den. Kanske nästa vecka [om det inte blir 2matlådor] så ska även sambon få smaka på denna fina skapelse :)
 
Men men. Detta har iaf varit mina dagar sedan ni sist hörde ifrån mig. Men efter helgen så blir det lite lugnare då jag haft min tuffaste jobb vecka nu sedan semestern tog slut. Men nu måste jag laga mat, ha det !





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR