Pasta med räkor.

Nu har jag gjort denna rätt 2gånger sedan jag träffade syrran i helgen som gjorde den åt oss.
Men jag har båda gångerna gjort den lite annorlunda än vad kära syster gjorde och alla 3 rätter har varit riktigt goda. Här får ni iaf receptet från dagens rätt !
 
Du behöver {2luncher och 2matlådor}:
Pasta för 4personer
300gram skalade räkor
1 Liten chili
1 Mellan stor kinesisk vitlök, alt; 3-4klyftor
2,5dl Creme fraiche
Tomater efter tyckte [jag hade 4st mellanstora och 9coctail hemma så tog alla]
6-10st Sparrisar
½ Gul lök
Salt & Peppar
Lite vatten alt matagningsgrädde
Lite smör
 
 
Gör såhär:
Hacka och fräs vitlök, lök ochchilin i lite smör i en var panna.
Häll sedan i dom delade tomaterna och "mossa" ihop allt.
 
 
Häll sedan ner creme fraicen och blanda.
Låt det stå och skjuda på svag värme medans pastan blir klar.
Tycker ni att det blir förlite sås, häll i lite vatten eller matlagningsgrädde tills ni får den som ni vill ha den.
När pastan är klar och avhälld så i med räkorna och sparrisen i såsen.
Låt det koka någon minut så allt blir varmt och servera !
 
 
Super gott verkligen. Man kan även ha i lite saffran om så önskas, den varianten gjorde min syster och det var också riktigt riktgt gott ! Jag har även gjort utan sparris men med tomatpure i...
Hoppas det smakar :)
 
{ Denna rätt på bilden är utan sparris och med lite tomatpure i, så så kan man också göra den,
även denna blev otroligt god. Så ni hittar nog eran favorit bland dessa 3altvernativ :) }





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR