Fyllda lövbiffar

Gårdagskvällens middag blev en riktig höjdare. Det var otroligt länge sedan men oj så gott det är !!!
Vi gjorde fyllda lövbiffar, ugnsrostade potatisar och en god sås till detta. Mums.
Sambon åt med god aptit och gillade verkligen mitt lilla påhitt :)
 
Ingredienser för 2middagar och 2matlådor:
Fyllda lövbiffar & såsen;
8 st lövbiffar, ca 800 g
100 g smaksatt ost (jag tog philadelphiaost vitlök och örter)
Salt
Peppar
4 dl matlagningsgrädde
2 dl vatten
2 dl creme fraiche
1 msk kalvfond
 
Ugnsbakad potatis;
500 g små&runda potatisar alt, färskpotatis
olivolja (eller rapsolja)
flingsalt
svartpeppar
5 vitlöksklyftor
chiliflakes
 
Vik ut lövbiffarna och bred på en del av färskosten. Rulla ihop och fäst med tandpetare.
Krydda med salt och peppar och stek i smör {ca 2-3min per sida}. Tillsätt resten av osten, övrig vätska och fond.
Koka samman i 10-15 minuter. Smaka av med salt och peppar.

Tvätta färskpotatisen och koka ca 5 min. Använder du större potatisar så dela dem gärna till mindre bitar. Häll av vattnet och låt ånga av sig en stund. Salta och peppra. Rosta i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter.
Nu i efterhand så skulle jag nog rostat potatisen längre och gett den mera färg men det är bara jag :)
 
Servera och njut !
 
. Bilder från google .





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR