Fram & tillbaka....

...gånger tusen ggr.
Det var varken roligt eller enkelt och det tog otroligt lång tid att diska den disken vi hade här hemma.
Att dom inte kan meddela att vattnet i köket försvinner... Lagom roligt när man står med en full diskmaskin som man nu får handdiska !

Blev ju först en cigg, sedan en dusch och sedan blev jag sittandes i kanske 20minuter innan jag äntligen satte i gång nästan exakt kl9 med disken. Man hämtar vatten i badrummet, värmer det på spisen och ner i vasken. Hämta mera vatten och värmer det och ner i vasken, sedan lite kallt vatten också. Sedan börjar man sortera disken på den lilla ytan som finna för att sedan göra plats för att diska den. Diskar den, springer till badrummet för att skölja diskten och sedan tillbaka till köket och ställer det på tork. Efter ett tag behöver man byta vatten och sedan börjar man om igen... Tror jag fick byta vatten kanske 4-5gr och det tog mig mer eller mindre exakt 64minuter att diska idag... KUL, eller inte !!! :)

Sedan ville jag ta en till dusch men då kom det hantverkare och ville kolla lite snabbt på vårat badrum inför måndag och försökte skoja till det med att vi hade hel kaklat. Trro inte han ville ha det eftersom han bara skulle ta en prov bit från badrummet och kolla så vi inte har asbest och nu måste han riva lite också :) Men det blir nog kul för honom, hehe.
Sedan blev det en dusch igen, ner och köpte mjölk och nu sitter jag med en god och varm kopp kaffe i handen. Och nu ska jag bara njuta resten av dagen med gott samvete :)

Hur kan detta ta en timme undrar jag egentligen (:







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR