Müslibak igen !

Jag hann även med en omgång müslibak innan jobbade kallade på mig :)
Så nu kan vi mysa på kvällstimmarna med lite yoggi och müsli !! -mums-

Min müsli !


6dl havregryn
6dl rågflingor
180g cashew nötter
100-120g hasselnötter
150-180g jordnötter
1-2dl sirap.
(vill du ha andra eller flera nötter/frön så varsågoda)

Sätt ugnen på 225gr.
Häll ut havregrynen och rågflingorna i ett tunt lager i antingen en ugnsform eller i en plåt. Låt blandningen rostat under lite omröring i ca 8-10min.
Ta sedan ut den och häll över hälften av sirapen och blanda om, häll sedan på resten av sirapen.
Sätt sedan in den i ugnen igen ca 2-3minuter.
Tag ut den och låter det svalna.

 

Hacka nötterna till den storleken du vill ha och låt dom åka in i ugnen i ca 3-4 minuter under omröring.

Blanda sedan allt när nötterna svalnat och häll upp det i en skål med lock

NJUT !






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR