Havrekakor.

Ifredags som sagt så bakade jag havrekakor och hälften av dom doppade jag i choklad.
Det blev riktigt gott både med och utan chokladen och nu kan jag njuta av dom på jobbet när jag jobbar natt :)

 

Havrekakor

20-30 stycken

200 gram rumsvarmt smör eller margarin
2,5 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
4,5 dl havregryn
1,5 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
100 gram grovt hackad mjölkchoklad
+mjölkchoklad till smältning
Gör så här:

Rör ihop smör och socker.
Blanda sedan i resten av ingredienserna och rulla till ca 20-30 små bollar.

Lägg bollarna glest på två-tre plåtar täckta med bakplåtspapper och tryck till lite lätt.

Grädda i ca 10-12 minuter i 175 grader.
Låt kallna på plåten.

När kakorna kallnat smälte jag mjölkchoklad över vattenbad och sedan doppade jag undersidan på kakorna i den smälta chokladen. Kakorna fick sedan torka med chokladen uppåt på ett bakplåtspapper.







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR