Dagen. . . .

Jaha ja.
Då är man hema efter en låång natt på jobbet. Vart en hel del spring men jag somnade och sov hyffsat bra i några timmar. Det var ju lagom kul att få cykla hem i spöregnet idag och det verkligen rann från mig när jag kom hem. Jag hade nog fått ut rätt mycket om jag hade vridit ur kläderna. Hemskt hemskt emskt var det !!

Så ja, vad ska man göra idag da ? Funderar på att gå igenom garderoben igen och kanske lägga alla sommar kläder i dom understa lådorna eftersom jag nu tror att jag tyvärr inte kommer få använda dom på ett tag :(
Sen borde jag nog verkligen gå inom alla andra små saker som tillhör mig, smycken och smink. Verkligen dags att rensa bland sminket. Tror det kommer bli en del som får åka rät ner i sopparna tyvärr...
Hur ofta rensar ni bland sminket ?
Hitta en rätt bra lista hos Sofia på hur länge saker och ting håller och eftersom jag hade bestämt mig imorse att rensa så tyckte jag den passade in så otroligt bra :)

Hur länge håller min/mitt...

... mascara?
Cirka 3 månader. Släng genast om den börjar lukta annorlunda, klumpar sig, torkar eller blir smulig. Annars finns det stor risk att den irriterar ögonen.

... läppstift?
Cirka 1-2 år beroende på vattenhalten. Släng tidigare om det blir grynigt eller torrt.

... läppglans?
2 månader, beroende på förpackning (läppglans på tub är att föredra!). Om du har läppglans med "inbyggd" applikator - torka av läpparna mellan omgångarna, då kommer färre bakterier in i hylsan.

... ögonskugga?
Torra, pressade ögonskuggor håller upp till 3 år medan cremeögonskuggor håller i cirka 2 år.

... rouge/puder?
Ungefär 2 år om man rengör penslar och andra verktyg regelbundet.

...foundation?
Vattenbaserad foundation håller i upp till 1 år och oljebaserad i upp till 2 år.

... kajal/läppenna?
Cirka 2 år. Vässa pennan ofta för att få bort bakterier och tvätta pennvässaren då och då.

... hudcreme?
Cirka 1-2 år beroende på vattenhalt, förpackning och PAO-märkning. Hudcremer på burk är mindre bra ur bakteriesynpunkt, jag föredrar de som finns på tub.

... parfym?
Parfym innehåller alkohol och behöver därför ingen datummärkning, men däremot kan doften och färgen förändras efter 1-3 år. Om parfymerna förvaras svalt och mörkt kan de hålla längre.

... nagellack?
Ungefär 2 år. När konsistensen börjar bli seg är det dags att kasta den.

Behåll ingen produkt som har ändrat konsistens eller som luktar annorlunda, och se till att rengöra borstar & verktyg en gång i veckan! :)



Fotograf Malin Sundin

RE: om du vill ha ex exakt beskrivning hur jag gjorde med ögonen skall du kolla i kategorin som heter "redigering" för där har jag gjort ett inlägg om det :)


Blogg: http://malinsundin.blogg.se/
Fotograf Malin Sundin

RE: det var så lite så ;) Önskar dig en bra tisdag jag med!


Blogg: http://malinsundin.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR