Pizzabak.

Att göra egen god pizza är så otroligt lätt men det är inte ofta det görs på detta sätt här hemma !
Vi gjorde en deg för lite mer än 1år sedan och den blev inte alls lyckad så efter det köpte vi färdiga pizzakit och gjorde på så sätt egen pizza.
Men igår när jag skulle handla så ville jag ändå testa igen och så blev det :)

Pizzadegen, dubbelsats;
50g jäst
5dl vatten - 37grader drygt
1tsk salt (jag höftade bara)
4msk olivolja
12-14dl vetemjöl

Ugnen på 225grader i 15min.

Vi gjorde alltså dubbelsats med deg så vi fick två pizzor.
Jag körde ihop degen med elvisp och degkrokar för att det är så enkelt :)
Degen på färdig pizza blir halvhår/halvmjuk men gott !

På den ena blev det parmaskinka, mozarella och ruccola (oliver på min halva).
På den andra hade vi färska tomater, rökt skinka, pepparsalami, feferoni, vitlök, chili
Självklart tomatsås och ost på båda :)
Båda pizzorna blev riktigt riktigt goda men jag tror att parmaskinkan vann lite för min del iaf !
Nu har vi även matlådor till veckan vilket är bra.


{Klick Klick }
Bilderna är tagna med en Nikon D40






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR