Hitte på!

Gårdagens hitte på middag blev riktigt riktigt gott !!!
Jag orkade inte göra något speciellt så det blev ytterfilé med kladdig spagetti :)
En hit som verkligen gick hem hos kärleken och för mig såklart.

Ingredienser:
970g ytterfilé
1dl creme fraiche
1hel vitlök
½-1 näve grönpeppar
Salt, peppar och självklart lite chiliflakes
Spagetti

Jag skar ytterfilén i så stora bitar som jag kände för (varierar alltid :P ). I med lite smör i en varm panna, rev ner vitlöken i smöret och krossade i grönpepparn. I någon minut fick smöret dra till sig vitlöken och pepparn innan köttet åkt i för att brynas.
Samtidigt satte jag på en kastrull med varmt pasta vatten.

När köttet hade brynt klart efter några minuter så drog jag av det från plattan och lät det svallna lite. Sedan hade jag i 1dl creme fraiche och rörde runt lite.
Sedan la jag ner spagettin i de kokande vattnet som jag ocså hade saltat innan.
Jag satte köttet på 2an och lät creme fraichen dra åt sig alla smaker och bara små puttra lite.
När pastan är klar och avhälld så drog jag på 6an på köttet och bara lät det koka upp och bli varmt innan det är klart.


{Klick Klick }
Bilderna är tagna med en galaxy sII



Under tiden jag gjorde detta så rörde sambon ihop en liten sås med hjälp av 2dl creme fraich, vitlökspulver, chiligrillkrydda och en nykomling i vårat kök, en "grill krydda" med namn Citrus. Riktigt fin till fisk :)

Denna gång blev det så att de hamnade vid sidan om så man själv kunde ta så mycket som man ville ha ! (-Tanken var att göra som jag gjorde när vi hade hela laxfiléer istället för köttet. Att röra ner såsen direkt i den varma pastan så den smällter och blir kladdig.-)

Så lägg upp den varma pastan, lägg över köttet och lite av såsen som blivit i pannan och sedan häll över creme fraich såsen och blanda... Riktigt riktigt gott blev det !!! Detta kommer nog bli en ny favorit här hemma och den kan verkligen varieras till tusen och funkar nog med det mesta (som pasta nästan alltid gör).

Så testa er fram och berätta gärna hur ni gjorde och till vad. Och va ni tycker såklart :)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR