Gårdagens utmaning.

Jag hade ju en tid hos Nicole igår som skulle klippa, färga och göra mig fin inför hösten och vintern nu.
Och det blev en lång dag med utmaningar, utbrott och en massa massa skratt.
Efter 4½timme, 3färgningar och 3kaffe senare kom jag ut från salongen med en otroligt fin färg i håret !!!!

Me det tog sin tid som ni märker och det var för att vi stötte på problem under vägens gång. Vi kom rätt snabbt fram till en färg som jag ville ha och Nicole blandade den och när första färgningen tvättades ut så konstaterade vi att färgen knappt satt sig i håret på mig.....
Så vi blandade en lite mörkare koppar brun/röd nyans och började om. När vi tvättat ut det oh torkat det så inte heller dena färg rätt ut och det var lite olika färger i hela håret och jag vart lite orange i håret fick vi höra :) Det såg även ut som att jag hade färgat håret hemma.
Nicole vägrade låta mig gå utan fick mig at för tredje gången sätta mig i hårtvättar solen medans hon och en kollega funderade på hur dom skulle göra och slutligen blev det att nicole helt enkelt fick välja färg.
Denna gång blev det otroligt snyggt när vi hade tvättat och torkat håret och jag är verkligen nöjd. Riktigt nöjd.

Tydligen är det inte första gången ett sådant här problem har hänt på salongen enligt kollegan. Ibland kan det tydligen slå heltfel pga av olika anledningar och olika toningsfärger, märken och lotion. Men det var första gången både jag och Nicole var med om det och hon som alltid tyckt att mitt hår varit så bra att färga och klippa :)
Men efter allt och under allt blev det en massa skratt och det slutade med att jag hade en bra dag.

Och Nicole.... Jag är så otroligt nöjd med håret ska du veta...! Du gjorde ett toppen jobb.
Tyvärr har det varit otroligt svårt att få en rättvis bild på håret. Färgen blir inte som i verkligheten då den drar mot rött. Åh den är så fin! Men här är iaf den bästa bilden färgmässigt...

{Klick Klick }
Bilderna är tagna med en Nikon D40







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR