Äppelpaj !

Idag har inte internet fungerat för mig och eftersom jag är ledig så har det inte varit jätte roligt men det har ändå inte gjort allt för mycket. Jag hade ju planer att träffa johanna och baka lite och det har vi gjort.
I tisdags var jag och hämtade kassar med äpplen hos mamma och pappa och idag blev det äppelpajs bakning för hela slanten. Det blv verkligen supergott också ! Hoppas att hjärtat mitt kommer tycka om det ikväll efter middagen :) Middagen ser jag också fram emot om jag ska vara ärlig.. Det kommer bli fläskfilé med potatisgratäng.. mums !
Jag har gjort en marinad och hoppas att den kommer bli så god som jag tror :)

Vi bakade en stor som vi smakade av och sedan 4styckna mindre som jag fryst in och kanske tar fram när vi får besök, är bortbjudna eller när jag bara vill njuta av en god paj (:
PAjerna gjorde jag bara med smulpaj i botten så det blev en tunn tunn pajbotten och sedan alla äpplena med socker och kanel på och sedan mera smuldeg över allt ! Enkelt men så otroligt gott !!


! Alla jag tog med hem - de 4små - kvällens dessert - dom vi behåller !

Efter att vi bakat och jag har gett bort lite äpplen till johanna och kommer ge bort en kasse med äpplen till svärmor och lite till hennes häst så har jag ändå en del kvar. Vi är ju inte jätte duktiga på att äta frukt så det kommer nog räcka ett tag. Eller så bakar jag en paj snart igen :)
Men det är fint att ha lite äpplen i olika storlekar och nyanser i köket. Blir lite mera färg (:






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR