Söndagslunch/middag !

Kokade ihop en riktigt fantastisk lunch/middag på jobbet igår om jag får säga det själv.
Det här med krämig pasta har verkligen blivit helt min grej :) :)

1½portions pasta
1näve räkor
2dl creme fraich
vitlökspulver
svartpeppar
citronpeppar
grillkrydda

Koka pastan som anvisningarna säger. När det r drygt 2minuter kvar så kastade jag ner mina frysta räkor i vattnet så dom skulle tina och bli "tillagade".

Medans pastan kokade så rörde jag ihop kryddorna med creme fraichen. När det kommer till kryddor och mig så höftar jag alltid och smakar av väldigt ofta så här får ni testa er själva fram till vad ni tycker är gott!

När pastan och räkorna är färdiga så häller jag av vattnet och sedan häller jag tillbaka pastan i den varma kastrullen. Sedan blandar du helt enkelt pastan, räkorna och creme fraich blandningen i kastrullen så den smälter och blir krämig. Sedan är det bara att servera och njuta !!!!
Enkelt men så otroligt gott . . . .



Maria

mmm ser smaskigt ut, men det känns som det saknas en ingrediens ;)



chili :P hihi

Helena

Hehe Maria då :) Tyvärr har jag inte chili på jobbet, kanske dags att ta med mig lite dit :P Självklart hade jag haft i det annars ;)


Blogg: http://passioneradmedglod.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR