Mamma vet bäst !

Jag funderar starkt på att göra som min älskade mamma sagt åt mig under en längre tid nu...
Att iaf testa under några veckor att enbart använda mig utav laktosfria produkter i allt jag tillagar och äter/dricker. Dock vet jag inte om detta komer hjälpa eftersom vi egentligen inte vet vad själv problemet för mig och min mage är men läkarna säger att jag iaf är "lindrigt överkänslig" mot laktos. Innan jag fick reda på det så visste jag inte at det fanns olika grader av laktosintolerans men jo tydligen.

Och jag brukar inte direkt reagera på laktosen jag använder mig utav, förutom när jag dricker ren mjölk (vilket jag nu inte gjort på flera år)
eller dricker en, två, tre kannor kaffe på en dag med mjölk i :) Men testa kan man alltid göra och se om den kanske bli lite snällare. Och så mycket dyrare är det ju inte så jag kan ju inte skylla på att det är för dyrt för mig. Sedan lär det ju inte vara någon större skillnad för sambon heller och säger man inget kommer han nog ändå inte tänka på det eller smaka skillnaden :P För lite skillnad tycker jag det är. För laktosfri mjölk tycker jag inte är gott, om man dricker det rakt upp och ner !

Ett stort stort plus är att det nu finns så otroligt mycket bra och goda produkter och stort utbud ! (:






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR