Latmask middag !

Idag har jag varit så otroligt trött och jg kände verkligen inte för att laga middag...
Sambon kom hem och ville ha pizza men det kände jag inte riktigt för och eftersom köttet hade åkt fram från frysen fick det bli det. Så han duschade och sedan så sov han i 2timmar och under den sista började jag i en otroligt seg tak att laga mat. Har nog aldrig tagit mig så lång tid som idag :)
Men gott som sjutton blev det, som alltid :P

Krämig ytterfilé med bacon & pasta !!!

990gram ytterfilé
1paket bacon
3-4portioner pasta
2dl creme fraich
100gram creme bonjour vitlök
½-1dl matlagningsgrädde
Kryddor

Jag började med att blanda creme fraichen med lite kryddor och in i kylskåpet.
Som alltid så höftar jag när det kommer till kryddning av såser.
Och matlagning i allmänhet faktiskt :)

Sedan ansade jag köttet en del och sedan strimlade jag det i kanske 1cd tjocka och 10cm långa skivor.
Jag la allting i en djup tallrik, krydda lite och lät det sedan stå.

Jag skar och stekte bacon. Jag stekte det riktigt knapperstekt, men det gör ni som ni själva vill.
Häll av baconet i ett durkslag och låt det verkligen rinna av. Skölj ur stekpannan och ställ det på spisen igen.
Sänk värmen från 6an till 4an.

I med lite smör och när det slutat bubbla...häll i köttet med kryddorna neråt !!
Krydda sedan köttet lite extra i pannan. Bryn köttet och sänk seda värmen till 2an typ.

Medans köttet får steka på svag värme så kokade jag pastan med lite salt och olja i vattnet.
Efter tio minuter hällde jag pastan i durkslaget och skakade om, sedan tillbaka ner i den varma kastrullen och på med locket.
Satte värmen till köttet på 6an och hällde i den lilla matlagningsgrädden som fanns kvar och sedan hade jag i min creme bonjour och baconet.
Detta fick smälta under omrörning och sedan koka upp så allt blev varmt igen.

Samtidigt hade jag ner creme fraich blandningen (som stod i kylskåpet) i pastan och rörde om.
När köttet var klart hade jag även i denna blandning i pastan och rörde kraftigt runt allt
så allting blandades och smälte ihop.

Sedan är det bara att servera :)

{Klick Klick }
Bilderna är tagna med en galaxy sII






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR