Thailand del3.

Vi börjar där vi slutade sist.
Det var lördag den 5feb på kvällen och vi fick fira min födelsedag igen lite på våran bar. Under dagen fick vi även byta rum till ett billigare men fortfarande på dream garden och nu hade vi balkong och bodde på ovanvåningen. Jag tror att sambon håller med mig om att vi hade det bättre och mysigare när vi bodde i första rummet där nere. Men jag kan ändå inte klaga på rummet !!

På söndagen började vi dagen med en låååång frukost, det gjorde vi nästan varje dag dock. Sedan gick vi runt och tittade lite på vad för olika snorkel utflykter det fanns och fastnade för en bra ! Sedan blev det stranden. Under kvällen kan ni nog lista ut vad vi gjorde.. sJälvklart lite god mat och lite, eller lagom mycket god öl. Men vi gjorde ändå en tidig kväll. Vi vaknade halv pigga på måndagen och snabbt packade vi lite och sedan gick vi ner till stranden för att köpa longtailbåts biljetter över till railay beach, vi funderade på att bo där några dagar. Väl framme gick vi runt ön, tittade och hitta ett ställe vi bokade in oss på frånochmed onsdagen. Sedan gick vi tillbaka till riktigt strandsidan och tog en frukost/lunch och sedan låg vi på stranden några timmar innan vi drog tillbaka till ao nang. Vattnet på railay va otroligt mycket finare och vi tyckte att allt skulle bli helt otroligt bra på den ön. Vi gjorde en tidig kväll efter middagen och tog några öl på balkongen istället.

Vi vaknade och kändes oss redo för en bra dag,  vi sprang över till mc donalds innan våran taxi hämtade oss och körde oss till piren. Väl på båten satt vi längst fram i fören hela resan och bara tittade ut över havet och allt det fina. Det blev stod på maya beach (ön från the beach filmen), sedan snorklade vi en bit utanför den ön, kommer inte riktigt ihåg vart. Där efter åkte vi till phi phi island för att käka lunch. Det var en helt okej lunch men det hade kunnat varit mera mat.
Jag och sambon var klara rätt snabbt och gick runt och shoppade lite istället och sedan badade vi innan det bar iväg mot monkey beach, dock fanns det inga apor nära stranden så vi stannade inte länge. Sedan blev det lite mera snorkling och sen drog vi iväg till en jätte fin lite ö som ligger i naturresarvatet och är helt underbar. Där va vi i drygt en timma och bara mådde bra. Sedan fick vi kakor, frukt och lite fika innan det bar iväg hemåt.

När vi äntligen kom hem igen kastade vi oss i en dusch och sedan blev det någon timmes sömn innan vi drog iväg för middag och öl. På var vi mest på hotellet då vi kände att utflykten under dagen hade tagit lite hårt på kroppen i solen och värmen. Vi packade och gjorde oss iordning för att flytta till railay beach under onsdagen. Sedan tog vi en promenad uppåt på våran gata istället för bara nedåt mot stranden som vi gick dagligen. Vi hamnade sedan på eagle bar. Efter en stund kom även till ett par från sverige dit. Vi började prata om våra uppleverlser och så under resan och det slutade med att vi höll ihop under resten av kvällen. Vi satt länge på eagle bar och bara pratade om allt mellan himmel och jord. Sedan gick vi och käkade middag från en vagn vid gatan, riktigt gott var det !!!! För att sedan gå ner till våran fotboll bar och dricka drinkar och spela biljard ! Det var ett jätte trevligt och gulligt par ifrån piteå.

Flytten dagen efter gick otroligt bra men bakis var vi...
Väl på railay insåg vi efter bara någon natt att; "nej här vill vi inte vara länge". Vi tyckte inte att det fanns så speciellt mycket att göra eller så och vi bodde helt hemskt. Vi hade konstiga djur i vårat rum och sängen var hemsk och ingen ac och en fläkt som var värdelös. Men iaf. Under en dag där iaf så spenderade vi 4timmar med att klättra. Eller sambon gjorde det, inte jag (: Det var verkligen grymt kul att se honom klättra ute på berget. Men fan va högt det var !!!!!
Efter det låg vi typ hemma och orkade inte gå ut förens det blev kväll och vi hamnade på en mysig lite bar med svensk personal. Där satt vi och snackade skit ett tag. Jag ringde även hem till mor den kvällen eftersom det var då ni här hemma hade fått sjukt mycket snö och all trafik typ stod stilla !! Vi sprang även på en kompis till sambon där och pratade lite med dom och sedan skämtade vi om att vi skulle ses på MBK i bkk.

Vi bestämmde oss för att dra upp till bangkok och då även träffa en vän till mig under lördagen... Men mer om det nästa gång.. Att det alltid blir så långt fast man försöker att inte skriva så mycket, men vid detta laget så har man ju insett vad vi gjort, solat lite, badat, ätit, dryckit och sovit typ (: och shoppat såklart, hehe...

Bilder från klättringen kommer i nästa inlägg !

Pinkpiercing - [ FOTO ] ♥

svar: okej, va bra, då vet jag :)

allt bra med dig denna fredag? :D

Blogg: http://pinkpiercings.blogg.se/
P r i s c i l l a

Fina bilder :D

Blogg: http://priscillass.blogg.se/
Pinkpiercing - [ FOTO ] ♥

svar: usch då, ta en ipren eller nåt? allt bra med mig :D