Feber.

Kändes lagom roligt att under kvällen igår få inse att jag nog har fått feber.

"Vid feber ökar hjärnan kroppstemperaturen för att försvara sig mot främmande bakterier eller virus samt för att immunförsvaret skall bli mer aktivt. När kroppstemperaturen stiger fryser och huttrar man. Kroppen kan höja sin temperatur genom exempelvis ökad ämnesomsättning och/eller genom muskelarbete, därav huttrandet. När kroppen sedan har nått "önskad" temperatur slutar man att frysa. När febern går ner börjar den febrige istället att svettas eftersom kroppen då sänker temperaturen genom att göra sig av med värme. Andra symptom som brukar förknippas med feber är låg aptit, illamående och huvudvärk".

Måste hjärnan och kroppen göra såhär mot en. Det är fan inte roligt. Jag vet inte vad jag fördrar heller, att jag fryser eller att jag blir för varm och svettas.... När vi satt i soffan hade jag kunnat ta lite värme får då var det förjävligt kallt, och i sovrummet innan vi somna hade jag kunnat ta lite kyla då det var för kallt.

Jag har varken tid, lust eller ork att vara sjuk just nu..
Jag har lite annat som måste göras och jag kan bara inte ligga still och krya på mig liksom! Men vi får väl se hur allt tar sig under dagen då jag nyss fick i mig lite alvedon. Jag förbannar mig fortfarande att jag inte köpt entemp. så man verkligen kan kolla när man får&har feber och även utvecklingen av febern. Så kanske dags att åter igen försöka komma ihåg att köpa en temp. nu !!!



Pinkpiercing - foto blogg ♥

svar: okej, det låter väldigt svårt :P


Blogg: http://pinkpiercings.blogg.se/
sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Jag läser informationsdesign/textdesign på högskolan :) Hur mår du idag då?



Kramar Sannalitens.blogg.se



Förresten, jag har en tävling på min blogg därm an kan vinna 1000 kronor på H&M, kanske kan vara något för dig? :)


Blogg: http://sannalitens.blogg.se/
sannalitens.blogg.se

Svar: Hehe okej, jag vet inte vad jag ska göra faktiskt :) Vad har du gjort idag då? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se


Blogg: http://sannalitens.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR