Chili.

Just nu är det omgång två av olika chili sorter som vi försöker odla upp så vi kan få frukter. Vi får väl se hur det går denna gång. Jag hoppas verkligen sambon kan få till det denna gång. Skulle verkligen vara riktigt mysigt att i sommar ha en massa chiliträd med frukter på uteplatsen !

Men än så länge är det en bit kvar. När vi var i thailand var det min mor som tog hand om våra små "bebisar" och dom blev verkligen större av hennes vård, så dom står faktiskt kvar där men snart ska vi nog ta hem dom och se om vi inte kan fixa någon typ av växthus till dom så att det alltid är varmt (vilket det inte riktigt är i lägenheten just nu) och låt sol-lampan vara på hela dagarna. Enligt en mästare så ska vi nog lyckas då. Så jag hoppas det.

Här är en bild från helgen på våra små ögonstenar. Dom ser lite ledsna ut men det är dom ej, dom orkade bara inte stå upp för en bild :) men så fort vattnet rinner över dom ställer dom sig upp...

Nu är dom även omplanterade till större krukor och enligt mor min står dom upp !


Finni - Elliotts morsa

Åh tack själv för din fina kommentar :)



Kram!


Blogg: http://mammafinni.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR