Vilken helg (:

Det har varit en helt otrolig helg.
Under fredagen var sambon ute på lite ärenden och greja medans jag satt hemma och skrev lite mer på min skoluppgift. Sedan bar det iväg till sumpan för en grillning med hanssyskon och vänner. Det var en riktigt mysig kväll och det bjöds på så otroligt j*vla god mat... Eva är en gudinna i köket och lagar fantastisk mat !!! Det blev en massa skratt, kort spel, skitsnack och en lång vandring  down memory lane. Det blev en väldigt sen kväll men fasiken va roligt vi hade så det var värt det ändå känner jag nu :)

Lördagen var desto lugnare om jag säger så.. det blev en hel dag hos svärföräldrarna och ligga i solen och bada i poolen medans sambon med bror och styvfar rev taket på villan. Fasiken va varmt det var den dagen, helt otroligt. Det var skönt att man ibland kunde dyka ner i poolen och bara svalka av sig och bada lite med hunden. Även fast det var kallt när man direkt kom i vattnet så blev det ändå riktigt skönt sen. Planeterade lite blommor gjorde vi även då grabbarna var uppe på taket. Sedan blev det att grilla burgare och snacka lite under pausen och sedan la jag mig ner på filten igen för att sola lite när sambon tyckte att han kunde ta vattenslangen med svinkallt jävla vatten och spruta ner mig. Lagom roligt tyckte jag men oj va han skratta när jag sedan skulle ta honom och han kunde spruta ner mig med ännu mera vatten. Det blev även senare en god grillad middag med trevligt sällskap och samtal innan vi åkte hem och mer eller mindre hoppa ner i sängen :)

Under söndagen hade jag lite tråkigt och fick arslet ur vagnen om jag säger så då jag tog tag i rabatten utanför vårat staket och grinden. Jag ville ju ha en liten del och plantera finare blommor på men det slutade med att vi grävde och grävde och ryckte upp mer och mer skit och till slut tog vi bort 1/3 av rabatten. Vilket jobb det vart kan jag ju berätta för er. Jag trodde inte att det skulle vara så jobbigt men det var det. Nu är jag dock jävligt glad att vi gjorde det eftersom det blivit så otroligt fint. När vi kände att vi hade rivit upp det vi skulle så åkte vi för att inhandla lite blommor och sedan planterade vi nästan allt. Rhododendron planterade vi inte eftersom vi inte hade rhododendrojord utan vi skulle få det av min mor.
Sedan firade vi med en flaska rosé och njöt av solen och värmen. När magen började göra sig påmind lite sent så cyklade vi ner till centrum, träffade tim och åt en riktigt god toast kallhäll. En riktigt god köttbit på bröd, pommes och bea. Mums !!! Sedan drog vi till pg och lyssnade på ante och bandet self deception medans vi drack öl och träffade gamla skolkompisar både till höger och vänster. Riktigt trevlig kväll.

När vi väl vaknade idag så mådde vi båda kanske inte jätte bra och sambon låg och drog sig i sängen extra länge och jah började pilla på datorn och bara var för mig själv innan han kom och vi låg i soffan och pratade lite framför varsin dator. Sedan blev det att vi åkte ut på en lite utflykt och hämtade jorden hos mina föräldrar, åkte till tippen och slängde all skit från rabatten, köpte sten till rabatten och sedan lite små handling och lite mat i magen. När vi kom hem igen så planterade vi rhododendron där v ville ha den och sedan har vi bara haft det bra tillsammans under kvällen, gjorde lite middag och nu halv kollar vi på tv och tar det lugnt innan det blir en tidig säng gång för att komma upp till jobb och plugg imorgon :)

Här kommer två bilder på hur våran fina rabatt nu ser ut efter vårat slit..







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR