lämna inte hunden/katten/djuret i bilen.

Alla vet vi väl att det är varmare och ingen direkt cirkulation i bilen under sommartiden och vi får höra ofta att vi inte ska lämna barn eller djur i bilen. Ibland bli det ändå så att djuren blir kvar i bilen och då kan olyckor vara framme.
Jag ska inte säga så mycket eftersom jag det senaste dygnet lämnade freja i en bil för en stund och min sambo var snabb att skicka mig en sidan för att kolla på bilden nedan. Det är ändå lite skrämmande att det kan bli så varmt i en bil. Det var även med på nyhetsmorgon nu idag och att du öppnar fönstrerna lite, det hjälper inte utan man ska isåntfall ha alla öppna och någon som sitter med djuret i bilen.

Man vet att det är så man ska göra men ibland så händer det ju alltid att vi glömer och djuret får sitta i bilen. Men nu kommer jag nog tänta lite mera på detta, vill ju verkligen inte att något ska hända underbara lilla freja !!!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR