Semestern !

Det har varit en riktigt skön semester även då som jag skrev i måndags att vädret var sisådär. Men då fick vi använda fantasin lite (:
Det började med en lagom rolig lördagskväll då vi båda här hemma knappt orkade hålla oss vakna och kände att en lite powernapp skulle sitta riktigt fint. Det slutade med att vi vaknade av en jobbig ringsignal som medelade att vi just denna sekund var 6minuter försenade i våran tidsplanering och även 6minuter sena till att plocka upp våra medresinärer..
Det blev att kasta sig upp ur sängen, försöka samla ihop det sista, lite halv sura minner och toner när vi försökte hitta allt som låg överallt och ingenstans. Men på några minuter hade vi hittat allt, kastat oss i bilen och kommit iväg för att hämta upp de andra två.
Det blev en lagom rolig, halv lång resa till nynäs men den bjöd på många skratt :)
Väl i nynäs blev det en liten väntan och sedan kom vi äntligen på båten. Då blev det frukost, en massa läsning och konstiga samtal och skratt då vi tittade på människan som kan somna på sekunder och sedan vakna till så fort man sa hans namn. Helt otroligt hur man kan somna innan man knappt sagt klart meningen. Men roligt hade vi.

När vi åkte av båten på gotland blev det att försöka fördriva tiden lite och vi började med mat på mc donalds, sedan handling på willys och lite annat. Vi åkte runt och tittade lite på stranden och våra omgivningar. Det är verkligen så otroligt fint på gotland, visby och snäck. När vi gjort oss hemma i stugan blev det att handla igen och bädda och packa upp lite. Då solen värmde våra kroppar så otroligt blev det en hel dag i solen med lite öl, skratt och en del läsning. Det blev en halv tidigt kväll på söndagen eftersom vi alla var riktigt trötta.

Måndagen var molning och då tre av oss kom upp rätt tidigt blev det att vi åkte in till visby för att fika och sedan titta in shoppingen lite :) Vi hittade lite saker och det blev en väska, två böcker och lite kryddor för min del. Det är verkligen otroligt mysigt i visby och deras kullerstenar gör verkligen att det blir en helt annan känsla. Åh vad jag nu verkligen älskar gotland och visby !! Det blev lite lunch för att sedan dra iväg och kolla in outleten och se om det fanns något som vi ville ha :) Det blev ett par träningsskor, tofflor, jacka och lite annat som passade mig och sambon i smaken. Vi åkte även till lite andra butiker och hittade piketröjor, sportbh och lite annat. Middag och en massa öl senare var det dags för att sova då vädret lovade sol och värme på tisdagen.

Tisdagen var det otroligt fint väder på så vi började dagen med att ta oss ner till stranden men då det blåste påtok för mycket och istället blev kallt så åkte vi upp till stugan igen och la oss där. Men efter minuter bara kände vi hur varmt det var, och det var verkligen varmt :) Hela denna fantastiska dag låg vi i solen, läste, löstekorsord, drack några öl och bara njöt. Ägarna var förbi och vi pratade med dom lite. Tisdagen var nog en av dom lataste vi hade och vi gjorde inte mer än vad vi behövde.

Onsadag-Lördag var det lagom roligt väder och under dessa dagar såg vi mycket av gotland. Vi var tillbaka på intersport outleten och shoppade lite. Vi var och tittade på den blå lagunen och vägen dit var inte lätt då vi körde lite lagom fel sådär och fick oss en riktigt fin sightseeing. Vi åt pizza, vi läste böcker, vi drack några öl, vi löste korsord och vi var i några prylbodar som finna över allt :) Vi åkte till en anna outlet som inte alls var något i våran smak. Vi hittade även en lada som hade otroligt mycket fint och jag fick med mig en ny kaffe burk hem och även en "första hjälpen" låda hem därifrån. Sambon hittade även en till ny jacka i ladan som fick följa med hem :) Vi åkte även till en krusmyntagården och hittade mera kryddor som köptes och dom hade verkliegn otroligt mycket som jag skulle vilja ha. Det var verkligen en liten bit utav heaven att gå runt där och lukta på kryddor, oljor och en massa mys för matlagningen. Åh va jag trivdes :) Dessa dagar blev det även en hel del kortspel på kvällarna och det var riktigt trevligt. Det enda som saknades var väl om vi hade varit på en loppis :P Vi åkte även runt och tog en vandring på en strand och tittade lite på raukar. Det var otroligt fint. Vi köpte rökt fick som vi skulle äta lite på till kvällen och det var otroligt gott :) Vi åkte även förbi tofta beach club och hälsade på en vän till killarna och sedan har vi mest ätit gott och tagit lite drinkar hemma medans kvällen både gett oss kyla och regn ibland. Så under dessa dagar har vi åkt kors och tvärs genom en större del av gotland och det var varit jätte trevligt och jätte fint att få se lite mer av gotland och dess små guldkorn och fina natur !!

När vi skulle hem på söndagen och lämnat stugan så var det otroligt fint väder och vi gick hela dagen i visby och tittade, åt och bara njt av sista tiden i visby. Vi hittade delvis ett armband och en plånbok som sista shoppingen. Det blev glass för en del och vi andra tog en kebabtallrik :) Det blev även en långfika innan vi körde fram till båten. Där var vi bland det första och vi satt längst ut på kajen, tittade på båtar och pratade om den stora kryssbåten birka paradise. Vilka priser dom har alltså. Vi tittade lite på det och för bästa rummet på en 3dagar kryss kostade runt 20tusen tror jag sambon sa. Men jag skulle ändå vilja åka den :)
Vi hamnade längst fram i båten och gick sedan upp och satte oss i våra stolar. Korsorden, böckerna och spelen åkte fram fort och sedan fick vi tiden att gå rätt fort. Jag var otroligt trött hela redan men jag kunde inte sova. Hela resan från nynäs kändes som den var hälften så lång som förra söndagen och på ett kick var vi nära hemmet igen. Innanför dörren kastade vi bara av oss alla grejer, satte oss i soffan, pratade lite och edan hoppade jag ner i sängen då jag skulle upp och jobba på måndagen.

Men allt som allt så var det en grymt semester och jag längtar till nästa sommar då det igen bär av till gotland !