Vad hände egentligen?!

Lucia den 13dec10 och klockan slog 24:00...
Då var det dags att fimpa cigaretterna och snuset.
Otroligt nog har det varit ganska lätt att sluta för mig.
Speciellt med snuset, det är bara känslan man sakna och det gick ju att lösa.

Men de senaste 1½-2veckorna har det inhandlas cigaretter av någon anledning.
Jag är en sådan person som alltid rökt när känslor kommer fram, när jag känt mig arg, ledsen, irriterad & glad.. ja, helt enkelt när känslorna blir extrema. Personer som rökt eller röker tror jag kan hålla med mig, en cigarett hjälper att hantera en känsla och den hjälper att hantera stress.
Och snusen har alltid varit väldigt bra och goda mellan cigaretterna, när man är stressad, uttråkad eller när man gör saker så gör att man inte kan springa ut och röka. Känslan av att snusen ligger där under läppen, när man känner nikotinet verka och lugnet sprider sig i kroppen är härligt..

Och ska jag vara ärlig känns det just nu inte som att det är värt att sluta heller. Jag vet att när jag kommer till thailand kommer jag att röka ändå. Så jag får träna på min envishet, min styrka och karaktär lite under resan och när jag kommer hem igen så det blir ett slut på detta någon gång. 

Men
dock kommer jag att fortsätta med onico så att även min tandläkare blir glad för och med mig och vi kan fixa det vi måste någon gång !!! Men jag saknar kicken....

Synd att man ibland faller tillbaka i gamla vanor, att viljan får sig en törn och svagheten vinner !





Emmie

Jag är själv rökare och håller på att samla motivation och har satt upp ett datum i mitt huvud när jag ska sluta. Fortsätt kämpa det är inte lätt, jag har klarat mig 1,5år innan och sen åkte jag dit igen pga det du beskriver, STARKA känslor som blir för mkt och då tar man till den tryggheten man vet, cigg, det gäller att hitta någon annan trygghet :) Lycka till :)


Blogg: http://emmiev.blogg.se/
Linda hill .

Det är inte lätt, man måste helt enkelt bestämma sig. Jag hade en vändning i mitt liv och jag kände att om jag inte gör det nu så kommer jag aldrig göra det. Antingen väljer jag den ohälsosamma vägen eller så väljer jag det som är bra för mig. Nu gör jag bara bra val och satsar mer på mig själv. Jag tror man måste vara självisk för att kunna vara omtänksam. Mår man själv bra så kan man få andra att må bra. Jag hejjar på dig! ;) Vara med och tävla hos mig? (:


Blogg: http://lindahill.blogg.se/
Linda hill .

SV: Jag med, var inte riktigt min stil innan! Det är bra! Ge dig själv tid, du klarar det nog! (:


Blogg: http://lindahill.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR