Lagar...

Jag tror att jag är påtok för trött fortfarande för att klara av att läsa och förklara kortfattat om lagar. Allt smällter liksom tillsammans just nu och det kliar och sticker i ögonen.. Kanske det är dags att sätta på några kanor kaffe så jag orkar med allt plugg jag verkligen vill göra så jag slipper det om 3½veckor.
Så under dagen borde jag iaf kommit en bit på vägen med att förklara kortfattat innebörden av följande lagar i relation till habilitering och rehabilitering..

SOL  (Socialtjänstlagen)
LSS(Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade)
LASS (Lag om assistansersättning)
HSL (Hälso och sjukvårdslagen)
AML (arbetsmiljölagen)

jobbigt ska det väl ändå inte vara om jag bara vaknar till lite ?! =)


Elena

SoL och LSS har jag också läst om ,det var intressant och kul!


Blogg: http://ellisono.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR