Thailand del2.

Under första veckan i Ao Nang hasr vi haft det helt otroligt jävla bra.
Det blev mycket sol, bad, öl, mat och skratt. Vi hittade snabbt våra favorit restauranger och öl-häng. Egentligen gjorde vi inte allt för mycket på dagarna. Man vaknade, gick och rog en frukost på något av alla ställerna, gick ner till stranden och där låg man tills man kände att hungern åter var på väg. Efter en god lunch, som ibland var på ett svenskt ställe blev det att vi shoppade lite.
Ibörjan var det iofs mest sambon som shoppade och då menar jag verkligen shoppade. Jag hade ingen aning om att han var lite shopping tokig. Medans han trodde att jag skulle ha gått bärsärkagång och tok handlat, men icke.

Ibland hamnade vi på stranden igen men oftast gick vi tillbaka till hoteller, duschad och bara hade det lite skönt, ibland sov vi och sedan blev det att göra sig iordning för middag och öl ute på något trevligt ställe. Oftast hamnade vi på Fotboll bar eller på Amys. Det var två otroligt trevliga ställen på sina egna sätt. Det blev en hel del biljard på fotboll bar. Och jag kan ju redan nu säga att jag är helt värdelös på biljard, men ibland blev vi både förvånade över hur bra jag gjorde ifrån mig :)
På amys blev det mest att vi hade datorn eller ipoden med oss eftersom hon bjöd på ett bra internet åt sina kunder. Även där hade jag en skype-dejt med min mor !! Några gånger bjöd hon oss på melon-shot, vilket var lagom roligt eftersom ingen av oss direkt ville ha det men vi kände att vi inte kunde säga nej till henne och eftersom hon hade gjort så dom var riktigt kalla så gick dom ner rätt fort och smidigt. Så sista vi fick av henne var riktigt god :)

Vi var även på några dåliga restauranger som egentligen inte unde varken engelska, läsa eller förstå vad vi eller andra gäster ville ha. Vi hade ändå tur på ett ställe och fick det vi hade beställt medans 3bord runt omkring oss fick fel HELA tiden och bara klagade och klagade. Sambons pasta rätt på denna restaurang var så sjukt god och så simpel, Pasta, chili, vitlök och peppar... förbaskat gott och starkt var det !!!!
Efte det satte vi aldrig våra fötter där igen kan jag ju säga...

Under de första dagarna så gick vi även till hotellets spa avdelning, och jävlar va fint och mysigt det var ! Där blev det 3hela timmar för ming del, och 2timmar för sambon. Det började med kallt te av nåot slag som verkligen inte smakade bra. Ett fotbad följdes av det med lite scrub. Efter det blev en timmes riktigt himmelrikets thai-massage. Åh det var så otroligt jävla skönt. Sambon tyckte inte om det och kände som att han fick mer ont av det än njutning. Efter det fick vi smyga in i ett lite mysigt rum, fick det äckliga teet igen men nu var det varmt så det gick bättre att få ner det i strupen.
När vi fick på oss dom konstiga trosorna/kalingarna så blev det en timmes helkropps scrub, och jag kan ju berättade att det var sådär faktiskt. Dom kunde varit lite mera hårdhänta under denna timme så att all dödhud kunde försvinna. När sambon smygit ut efter duschen, vilket jag missade, så fick jag ligga naken under en tygfilt för att sedan få en timmes aroma-massage. Åh det var himmelskt !!!
När vi hade avklarat det den dagen gick vi och kökade och hamnade åter på fotboll bar.

Sedan blev det plötsligt fredag och det var min födelsedag.. Vi spederade den på stranden och sedan blev det en grill-buffe till middagen. Det var allt du kan äta buffe och den var ändå helt okej. Tror dock att vi hade lite för höga förväntningar på detta ställe !! Men det var ändå gott och vi blev mätta. Självklart gick vi och spelade biljard och drack några drinkar. Sambon sprang iväg och smygpratade med personalen och det blev lite fel utav det hela så när vi var tillbaka på lördags kvällen började dom spela -"happy birthday" och kom ut med typ cupcakes med ljus i och det var jätte trevligt och lite pinsamt när alla stämde in i sången :) sedan visade det sig att 2personer till som var där också fyllde år så dom fick spela låten 2ggr till, så det blev ändå en rolig kväll.

Jag måste även säga att vi har sovit otroligt bra under tiden på boendet på dream garden. Fy fan vilka sköna sängar det har varit alltså !! Även ölen och drinkarna kanske gjorde av vi sov bättre, men ändå :)
Här kommer några bilder från första tiden av redan...






Pinkpiercing - foto blogg ♥

svar: tack du! :)

allt bra idag? :D


Blogg: http://pinkpiercings.blogg.se/
Pinkpiercing - foto blogg ♥

svar: helst jobb i butik, annars nästan vad som helst, i princip.



det är bra, lite smått deppig över att vara arbetslös igen bara.


Blogg: http://pinkpiercings.blogg.se/
Pinkpiercing - foto blogg ♥

svar: okej, du är inte arbetslös nu eller?

ja, jag håller på med det så ofta jag kan :)


Blogg: http://pinkpiercings.blogg.se/
Pinkpiercing - foto blogg ♥

svar: jaha, va roligt, kul för dig :D


Blogg: http://pinkpiercings.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR