Thailand del1.

När mina föräldrar hämtade oss för att vi skulle åka till arlanda började nervositeten och fjärillarna i magen började komma. Jag vet inte varför egentligen men kanske mest för att jag inte tycker så jätte mycket om att flyga.
Men efter lite frukost och hej då till mor och far och säkerhetskontrollen var över och vi började gå till gaten så började det kännas rätt bra ändå.

Under flygresan pendlade jag mellan att vara trött, rastlös, sprallig och irriterad för att jag var fast på ett paln mitt i ingenstans, eller så det kändes iaf. Tror min sambo håller med och jag tror nog han hade några elaka tankar om mig under resans gång.

När vi väl kom till bangkok var det bara att sitta och vänta på att vårat anslutningsflyg skulle ta oss till krabi. När vi hittade våran lilla thai-ländare som hade våran namnskylt och gick genom dörrarna slog värmen, fukten och solen emot oss och det blev FÖR varmt på bara några sekunder.
Bil resan kändes som en evighet och vi tittade, pekade och kommenterade det mesta vi såg längs vägen till Ao Nang.

När vi kom fram till vårat hotell så var det en lättnad att se att det verkligen var super trevligt och mysigt ställe. Sängen var otroligt stor och riktigt SKÖN, vi hade ac, kyl och micro ?! varmvatten och sedan tv med alla deras sjukt konstiga och roliga kanaler och program på...

Första kvällen blev det öl och mys vid hotellet och en lite bar i närheten efter att vi hade varit runt och tittat in hela området och insett att vi nog skulle trivas otroligt bra och att allt skulle bli kanon.
Vi hittade våra två barer som vi spenderade mycket tid vid, spelade biljard och bara njöt av värmen, ölen, drinkarna och sällskapen omkring oss. Det blev också en hel del öl på våran otroligt sköna balkong och musik såklart.

Men mer om det senare när orken att skriva om allt infinner sig och jag kan komma ihåg allt som vi gjort på dagarna och kvällarna :)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR