Tonsillit . . .

Inte så konstigt att febern inte gått ner på flera flera dagar eller att halsen bara blivit sämre och sämre. Har inte alls känts speciellt bra och orken i kroppen är fortfarande spårlöst borta. Jag har en konstan huvudvärk som varken ipren eller avedon vill ta på, inte ens en liten gnutta. Natten var hemskt jobbig då jag hade svårt att somna eftersom det verkligen gjorde otroligt ont oc jag frös och svettades om vartannat. Så jag bestämmde mig runt säng gången igår att det var dags att träfa läkaren eftersom jag misstänkte halsfluss.

Kommer dit idag och sätter mig ner bland alla andra patienter och låter 10, 20, 30 minuter gå förbi för att sedan efter 40minuter äntligen få komma in till läkaren. Berättar hur jag mår och vad jag tror det kan vara. Han tittar och klämer lite försiktigt på halsen och jag hoppar nästa högt av ömhet och lite smärta. Han konstaterar halsfluss och låter mig få lite pencillin. På mindre än 5minuter var jag ute i väntrummet igen.
Jag fick även en veckas sjukskrivning på halsen. En hel vecka !! Jag förstår honom också och tackar honom eftersom jag jobbar inom vården och med just det jag jobbar med, så det kanske var bäst så för alla :)

Så nu sitter jag i soffan igen, ska helst inte träffa folk på 2-3dagar då halsfluss smittar och jag ska äta 3stora tabletter varje dag. . . . Varför kan jag aldrig bara få en förkylning som varar en två dagar istället. Varför ska jag alltid bli dunder sjuk ?!
Så nu får vi se hur mycket jag orkar med och hur jag kan sysselsätta mig under dagarn (: Blir nog en del böcker, the, halstabletter, pencillin, datan, tvn, film och ja sova/vila :)







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR