Gratinerade nachos

Igår blev det nachotallrik här hemma till middag. Eller tallrik kanske man inte säger, det blev en nachoplåt :)
Jag gjorde nämligen hela ugnsplåten och det var riktigt gott måste jag säga er.
Matlåda fick vi också varsin av det som blev kvar !
Kände ju inte för att göra någon riktig mat så därför blev det detta :)

Enkelt så testa ni också !

Börja med att sätta ugnen på 200grader.
Lägg bakplåtspapper i ugnformen.
Jag skar upp och dela kycklingfilér i lagom stora bitar (går med nötfärs/kycklingfärs också eller veg.)
La kycklingen i stekpannan och hade på salt och pepper.
Jag brynte kycklingen och lätt det stå i några minuter.
När kycklingen var klar tog jag en tacomix kryddpåse och hällde över och lät det koka ihop (som med vanlig tacoköttfärs)

Under tiden hackade jag 6-7st stora tomater i mindre bitar.
Sedan tog jag en hel gurka och skar upp i små bitar.
En hel gul lök och en halv röd lök hackades även upp.
Allt blandades i en stor skål.

Jag hällde ut en hel påse nachochips i ugnsplåten och fördelade det så jämt det gick :)
Sedan hällde jag över lite riven ost över så att det binder ihop chipsen lite när det smällter.
Sedan över det la jag alla grönsaker i ett så jämt lager som möjligt.
Klickade ut lite salsa sås här och var. (ta den mängd ni vill)
Sedan la jag ut kycklingen och avrundade med ost som nästan täckte allt.

Sedan fick det stå drygt 10minuter i mitten av ugnen. Sedan tog jag och flyttade upp allt längst upp i ugnen och satte på grilleffekten så osten blev gyllenbrun. Kanske 2-3minuter med grillfunktionen på max värmen.
Sedan är det klart att plockas och ätas :)






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR