Första natten.

Efter att vi kom hem med det lilla monstret igår så spenderade vi kvällen på uteplatsen. Freja sprang runt och luktade och smakade på allt. Mellan varven satt hon fint eller låg ner och bara var. Sedan blev det möte med en av grannhundarna. Vilket freja älskade, men det kan jag inte påstå att hanen gjorde.
Så fort freja närmade sig hans nos morrade han och försökte få bort henne, men hon förstod nog inte själva vinken :)
Stunden senare kom andra grannhunden ut och dom två fick hälsa lite på avstånd eftersom vi inte släppte ut dom och freja klättrade över hela mig helt tokig när vi satt i hamoken. Men hon kom inte över till sin besvikelse ! Hon fick även hälsa på katten men han fräste bara åt freja, som inte förstod det heller tror jag :P

Under kvällspromenaden sen jagade hon och jocke en hare och hon jagade även iväg en katt. Det var roligt att se hur hon reagerade på två katter på en äng som båda hade rest ragg mot henne men hon var lika glad för det och när dom sprang ville hon också springa :)

Vi trodde ju att vi skulle övervinna hennes kämparglöd om att ligga i sängen inatt men icke. Till slut sa vi bara jaha och lät henne vara. Hon låg nere vid fötterna och har varit jätte duktig hela natten. Jag har dock små vaknat lite eftersom jag inte kunnat röra mig då hon låg på mig eller om hon låg på täcket. Men jag tycker ändå att allt gick super super. TILLS klockan 04:22. Då fick jag gå upp efter att hon väckte oss och studsade runt eftersom hon tydligen ville gå ut. Så det blev en promenad för min del eftersom jag tyckte sambon kunde få sova sista timmen innan han skulle upp. Sedan dess har jag inte kunnat somna om men det har självklart freja gjort !!!!!!

Så nu ligger hon här bredvid mig och halv sover så gott så gott. Vi har även jagat en nattfjäril här under morgonen i vardagsrummet. Lite komiskt att titta på :)
Jag hoppas verkligen att hon inte ska upp så tidigt imorgon igen. Då blir jag knäpp (:

Trött liten sötnos !





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR