En gammal goding.

Enkel, snabb och utsökt lunch som även passar som middag.
Det var ett ihopkok som jag är riktigt nöjd med (:
Jag kokade den sparade en-portionen pasta som fanns hemma i lätt saltat vatten.
Medans det fick kocka på 5ans värme så hackade jag upp cocktailtomater i fyra klyftor.
Sedan tog jag en halv rödlök och hackade den i små tärningar.
Jag hackade även i lite vitlök och även dom sista, jalapenosarna som fanns i burken.
I kylen fanns lite överbliven ytterfilé som vi hade grillat kvällen innan så den tog jag fram, värmde i micron och sedan skar jag upp den i lagom stora bitar.
Allt detta kasta jag sedan ner i en djup tallrik och blandade lite. Lite salt och peppar över också.
Pastan fick rinna av och sedan la jag upp så mycket jag ville ha i tallriken, blandade runt allt och sedan tog jag en halv fetaost och smulade över hela tallriken !

Färdigt. Njutning.


Köttet och starka jalapenos är inget måste. Bara något jag hade hemma och tog tillvara på. Testa er fram med vad ni tycker om och har hemma.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR