bakdagen. . .

Det blev lite under dagen ändå (:
Jag testade nya brödmaskinen som sambons farmor gett till mig och det blev kanske inte världens bästa deg först men brödet blev jätte gott. Tills halva brödet ramlade isär. Då blev det ett till bröd som ser bättre ut och jag hoppas att det kommer hålla lite bättre. Men det återstår att se :) Brände mig självklart medans jag bakade bröd också !!!

Jag gjorde även lite saffransskorpor med saffran vi köpte i thailand. Men nej, det blev ju inte riktigt som dom i julas. Degen blev inte lika tjock och saffranet gav inte direkt mycket färg eller smak, men dom blev goda ändå, fast man ska inte äta allt för många på rad :p

Sedan har även mamsen, freja och johanna varit här idag och vi har fikat, snackat skit och bara njutit av solen. Freja var på bus humör och det var väl lagom roligt men kul har vi haft ! Kommer bli otroligt roligt, mycket att göra och full fart här hemma i veckan som kommer sen eftersom vi ska ha freja i några dagar så mamma och pappa för lite semester och så att mamma kan göra det hon måste :) !







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR