Påskhelgen.

Åh den här lång helgen har varit otroligt bra och härlig.
Vädret har verkligen varit fint och gjort att allt blivit så mycket bättre :)
Vi startade påsken med att fira hemma hos mina föräldrar med en riktig påskmiddagag med ägg, sill, laxsmörgås, potatisgratäng och oxfile. Innan det blev det dock ett glas ute på altanen till den lilla solen som fortfarande visade sig på baksidan. Det blev lite prat om allt möjligt. Sedan middag. Det var verkligen en toppen toppen middag mamsen. Till kaffet blev det en fruktallrik :) Det blev en massa prat och skratt. Vi fick varsit påskägg med snus och cig i. Riktigt bra -tummen upp- ! Vi fick se bilder på Freja och höra att dom skulle spenderar hela fredagen med att åka och hämta henne nere i blekinge. Vi hamnade framför tvn och små pratade lite innan vi började röra oss hemåt. När vi kom hem tror jag nog inte att jag var ensam om att säga att vi sov riktigt bra efter den middagen :) Åh så gott det var... Det tåls att sägas flera gånger. Mamma hade verkligen gjort otroligt bra kött och gratäng för att vara första gången med det receptet. Det vattnas i munnen när jag tänker på det nu !!! Mumma !!

Fredagen gick till att plocka lite här hemma efter att vi verkligen sovit ut. Sedan satt vi på uteplatsen och bara mös. Då brumar det till och in kommer Edvin på hojen och pratar en stund med oss innan han ska hem och fixa köttet sitt. När han senare kommer tillbaka står jag och fixar 2kg potatis som ska bli till kyftisar och sedan gjorde jag en enkel sallad. Folket började droppa in och grillen tändes. Vi tog plats runt vårat bord och längs staketet och pratade skit innan vi flyttade ut till långborden på gräset vid grillen. Middagen var otrolig god måste jag säga. Sambon hade hittat en massa nya recept som vi testade och det blev en höjdare ska jag säga er. Potatisen med chili, ost och roccula var riktigt god och stark !!!! Chiliköttet var toppen också och citron&chili smöret till det passade utmärkt :) Som ni ser blev det en hel del chili denna middag och jag kan nog inte påstå annat än att det är våran favorit krydda här hemma (: Sedan hoppade vi in och spelade tv-spel och drack och bara snackade skit in på små timmarna. Det var en riktigt riktigt bra dag om jag får säga så !

Lördagen spenderade jag ute i solen med lite plugg efter att jag städade upp från kvällen innan. Sambon fick sova ut länge och ordentligt då jag inte visste om han ville köra eller inte senare. Väckte honom lite försiktigt och han kom ut och vi låg en stund i hamoken innan vi satte fart och gjorde oss färdiga för att åka över till svärisarna. Det blev till att sätta rumpan på en cykel för första gången på år och det vill jag säga er, var riktigt skakigt de första metrarna och jag trodde verkligen jag skulle ramla, men icke, jag klarade det galant :) Så nu blir det mycket cykling i sommar :)
Men iaf, när vi kom fram blev det lite altan mys i solen med en kall sommar drinkar och snacks. Sedan blev det buffebord och självklart gick jag hårt in för sillbordet. Det är något jag älskar på påsken, midsommarn och julen. Det är sillen man får äta, och mammas inlagda är himmelriket. Men iaf. Kajsa hade även gjort gubbröra, vilket var väldigt länge sedan jag åt och jag tappade räkningen på hur många hårda smörgåsar jag åt med gubbröra på. Åh det var så gott. Det receptet ska jag allt fråga om så jag kan bjuda er andra på... Efter det blev det lite potatisar, spätt med kyckling och kött och sedan lite omellet också :) Påskharen hade varit framme här också och längst ner i påsarna fanns det överraskningar. Sambon fick strumpor och jag fick en jätte fin kökshandduk !! Solen försvann och vi flytade in och tände en brasa. Kaffe och avec bjöds det på och sedan satt vi och prata tills klockan blev rätt mycket. Det var otroligt trevligt. Cykel resan hem blev dubbelt så lång då vi svängde förbi lite ställen och tittade efter vännerna men dom var inte ute så vi åkte hem.

Söndagen gick vi upp lagom tidigt på och ät en god och stadig frukost. Sedan åkte jag och sambon iväg till ryssgraven för att klättra lite i den mysiga solen som visade sig från sin bästa sidan även denna dag. Då jag nyligen lärt mig att säkra så blev det jag som stod på marken även denna dag och fick lära mig mera och bara träna på att säkra. Vilket känns bra och nu känns det som att jag iaf har koll på saker och ting och nog kan klara av detta i sommar då det kommer bli en hel del klättring om jag känner sambon rätt :) Efter bara någon meter på första leden "ramlade" han och gjorde illa foten men det var ignet som störde honom under tiden han klättrade men när vi åkte hem 2timmar senare började han känna av foten. en lätt stukning är aldrig roligt. När vi kom hem blev det att vila lite för att sedan göra sig klara för att åka och äta middag och dricka lite öl på pg. Det var trevligt och maten var riktigt god. Självklart blev det hamburgetallrik för oss alla :) Sedan blev det lite mera öl och trevligt sällskap och musik tills vi började röra oss hemåt. Vi stannade till på lokala puben för att sedan fortsätta hem till oss. Där fastnade vi i vardagrummet framför tv´n och youtube. Det blev lite drinkar, popcorn och en massa roliga och konstiga klipp från youtube.

Måndagen sov vi båda ut och bara var. Det var lite segt att få igång kroppen tycker jag men efter ett tag var jag med på banan igen. Klockan började närma sig 3och vi gjorde oss reda för att åka till mina föräldrar igen. Som tidigare skrivit så åkte vi dit för att titta på det nya tillskottet i familjen. Och hon var verkligen en sötnos !!!!!! Så vi spenderade drygt 2timmar där, timmar som bara flög iväg må jag säga. Jag ville dock inte riktigt åka utan Freja men så belv det tyvärr ändå :) Jag får se fram emot henne i sommar när hon är rumsren och lite mindre -"jag ska bara sova hela tiden". Men det kommer bli tok mysigt.
Efter det blev det middag ute i solen på emils. Riktigt riktigt gott må jag säga. När vi kom hem så satte vi oss i solen på uteplatsen och bara var. Vi pratade lite om helgen och drack riktigt god lätt öl :)
Klockan sprang iväg även denna dag och vi gjorde oss redo för att krypa ner i sängen för att titta på csi. Efter det tror jag att jag somnade rätt fort :) Så nu sitter jag här !

Och jag måste säga att jag har haft en helt otroligt bra påskhelg. Tack alla inblandade...
Hoppas ni hade det lika bra som jag hade det !!


Pinkpiercing - photos by me ♥

förlåt för sent svar, men blogg.se krånglade igår:

ah, jätte gott :) haha nej nej, ajg kör styrketräning hemma :)


Blogg: http://photosbypinkpiercing.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR