kräkningar.

Det här är inte roligt längre.
Gick på en otroligt skön lång promenad i vår solen idag och bara njöt av att det äntligen är lite varmt ute och att solen skiner. Inne på konsum började jag få en jobbig smärta i magen så jag snabbade på stegen och gick med raska steg hemåt. Halvvägs hem började jag känna mig svimfärdig, svetten bokstavligen talat forsade ner för ryggen och det började flimra framför ögonen.
Innanför dörren kom illamåendet som ett slag i ansiktet. Sittandes på golvet med en klump i magen kände jag hur rysningen gick från nacken ner till tårna. Jag tog mig upp, packa in allt i kylskåpet och tog fram morgondagens köpta sallad. Jag har ju ätit lite dåligt sensaste tiden och idag har jag ätit men det var ju några timmar sedan påminde jag mig så därför började jag äta salladen jag köpt. Halva salladen slank ner fint och den värsta magsmärtan och illamåendet försvann. Äntligen tänkte jag och fortsatte att äta. Sekundrarna senare förvandlas den känslan till panik då det blev en språngmarsch till toaletten.

Sittandes på badrumsgolvet kommer svetten tillbaka och så även rysningarna. Magens innehåll kommer åter upp och jag hulkar mig gång på gång. Tack o lov hade jag ju inte allt för mycket i magen så besöket på toaletten blev rätt kortvarig. Jag spolade av kroppen med kall vatten och gick sedan i mina mjukis kläder. Så nu ligger jag här, ner bäddad i soffan och väntar på att min karl ska komma hem från jobbet.

Jag hatar att jag så ofta nu förtiden har så ont i magen och att jag mår illa så ofta igen. Jag vet inte alls vad det är som gör det extra jobbigt denna gång. Men det är hemskt varje gång det händer och det känns som att det håller i sig längre än vad det gjort tidigare. Men till kvällen och middagen hoppas jag att jag mår bra igen, får jag vill verkligen ha denna middag efter detta då jag nu är vrålhungrig...tror det är hunger känslor iaf.






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR